زمانی که ایجاد شد قرار بود گشت ارجاع جنبه ارجاعی داشته باشد نه انتظامی و قضایی/ باید ابزارها و روش ها را نوسازی کنیم.

زمانی که ایجاد شد قرار بود گشت ارجاع جنبه ارجاعی داشته باشد نه انتظامی و قضایی/ باید ابزارها و روش ها را نوسازی کنیم.

فرمانده سابق نیروی انتظامی گفت: گشت ارشاد از سال 80 یا 81 در کشور راه اندازی شد و از آن زمان بر اساس همین عنوان قرار بود گشت ارشاد صرفا جنبه مشورتی داشته باشد و جنبه انتظامی و قضایی نداشته باشد. اما فراز و نشیب هایی داشت و اکنون به نظر می رسد با توجه به فضای موجود در کشور و نحوه ارزیابی، ارزیابی جامعی برای اجرای قانون حجاب و عفاف و سایر موارد و روش ها و ابزارها لازم است. باید مدرن شود

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی و رئیس کنونی دانشگاه دفاع ملی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال در خصوص اتفاقات اخیر، نظر شما در مورد لزوم استفاده از گشت ارشاد با توجه به اینکه که دادستان کل کشور تعطیلی آن را اعلام کرد چیسیتا گفت: در حال حاضر روی این موضوع کار نمی کنم تا بدانم تصمیم گیرندگان در این مورد چه تصمیمی خواهند گرفت. طبیعتا گشت زنی ابزار پلیس انتظامی است و طبیعتا امکان به روز شدن ابزار و روش های نیروی انتظامی در طول زمان وجود دارد.

وی تصریح کرد: از گذشته که در نیروی انتظامی بودم همواره تلاش ما در راستای پیشگیری اجتماعی با فرهنگ سازی بود و مانند مسیرهای رانندگی سعی می کردیم با فرهنگ سازی از تخلف بکاهیم و جریمه باید آخرین گام باشد نه اینکه گام اول.» اول. طبیعتاً اقدامات انتظامی و قضایی آخرین گام در برخورد با تخلفات و جرایم است. نمی دانم مسئولان چه تصمیمی خواهند گرفت، به نظر می رسد با قضاوت در روند گذشته که نزدیک به 2 دهه است، گشت ارشاد از سال 1359 یا 1360 در کشور راه اندازی شد و قرار بود فقط جنبه ارشادی داشته باشد نه جنبه پلیسی و قضایی، اما فراز و نشیب هایی داشت و در نهایت به نظر می رسد با توجه به فضای کشور و نحوه ارزیابی و نحوه اجرای قانون حجاب و عفاف و سایر موارد نیاز به ارزیابی همه جانبه دارد و روش ها و ابزارها باید مدرن شود. عجله کنید و مردم را دور هم جمع کنید و موانع را برطرف کنید، در غیر این صورت ممکن است این مقررات در مسیر اجرا با چالش هایی مواجه شود.

احمدی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا گشترشاد نیاز به بازنگری دارد یا خیر، گفت: من نامی از گشترشاد نبردم. عرض من کلی بود وگرنه بند ابزار و روش است. در دو دهه گذشته توسط مسئولین ابداع شد، البته ما نیاز به نوسازی ابزارها و روش ها داریم و جامعه نسبت به دو دهه قبل دستخوش تغییرات اجتماعی، علمی و فناوری زیادی شده است و طبیعتاً ما نیاز به مدرن سازی داریم. مواد و روش ها.

دیدگاهتان را بنویسید