فائوچی: Omicron هنوز به عنوان خطرناک ترین جنبه تاج ثابت نشده است

فائوچی: Omicron هنوز به عنوان خطرناک ترین جنبه تاج ثابت نشده است

روز جدید مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی آمریکا تاکید کرد: تحقیقات هنوز ثابت نکرده است که امیکرون خطرناک ترین شکل بیماری کرون است.

آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی، به سی‌ان‌ان گفت: «تاکنون، به نظر نمی‌رسد که سویه Omicron حامل دوره بسیار خطرناکی از این بیماری باشد و هنوز برای نتیجه‌گیری قطعی زود است.»

وی افزود که ایالات متحده امیدوار است به دلیل شیوع سویه جدید کراون، ممنوعیت سفر به آفریقای جنوبی را در یک زمان معقول لغو کند.

فائوچی گفت: «این ممنوعیت زمانی اتفاق افتاد که ما نمی‌دانستیم چه اتفاقی می‌افتد و تازه شاهد شیوع شدید بیماری در آفریقای جنوبی بودیم، بنابراین این ممنوعیت باید به ما زمان می‌داد تا بفهمیم چه اتفاقی می‌افتد.»

وی گفت: اطلاعات بیشتری در مورد موارد و علائم اومیکرون در داخل و خارج از کشور به دست می آوریم و هر روز آن را به طور کامل تجزیه و تحلیل می کنیم.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده در کالیفرنیا گزارش شد، زمانی که این بیماری از سفر به آفریقای جنوبی در 22 نوامبر بازگشت.

در همین حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها تأیید کرده است که بیمار واکسن کامل علیه ویروس کرونا را دریافت کرده و اکنون با علائم خفیف در ایزوله است.

به گفته منابع رسانه ای آمریکا، سویه های Omicron تاکنون در 15 ایالت گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که سرعت انتشار سویه جدید چندین برابر سریعتر از سویه دلتا است.

این خبر را می توانید در هنر عرب ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید