جنبه مسری تر omicron را ببینید. در برخی کشورها/ دانشمندان اروپایی و آمریکایی از شیوع “Stealth Omicron” خبر داده اند!


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812395

به گفته دانشمندان اروپایی و آمریکایی، زیرگروه “BA.2” که متعلق به سویه omicron است در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی به ثبت رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داده ها نشان می دهد که یک نوع فرعی از سویه آمیکرون (BA.2)، به نام Stealth Omicron، در تمام 50 ایالت ایالات متحده یافت شده و هزاران نفر را آلوده کرده است.


نیوزویک گزارش داد: «به نظر می رسد BA.2 بیش از هر نوع دیگری، BA.1، به Omicron مسری باشد.

در دانمارک و آفریقای جنوبی، BA.2 نوع غالب omicron است، در حالی که در سایر کشورها سهم آن همچنان در حال افزایش است.


داده های آژانس بیمه سلامت بریتانیا (HSA) نشان می دهد که تا 25 فوریه، 30.5 درصد موارد در بریتانیا از این نوع بوده است. این نسبت از 31 ژانویه، زمانی که BA.2 تنها 4.1 درصد موارد را در بریتانیا تشکیل می داد، افزایش یافته است.


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) تخمین می زند که BA.2 بین 13 فوریه تا 19 فوریه در کشور وجود داشته است که نشان دهنده 3.8 درصد از کل موارد شناسایی شده در آن دوره است.

با گسترش BA.2، دانشمندان در حال تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن هستند. داده های جدید نشان می دهد که این زیرگروه بیشتر از BA.1 در بیمارستان بستری شده است یا نسبت به واکسن ها مقاوم تر است.

داده های ژاپنی در اوایل این ماه منتشر شد زیرا نشان داد BA.2 می تواند باعث بیماری شدیدتری بر اساس همسترهای آلوده شود. با این حال، کارشناسان می گویند که آزمایش های حیوانی همیشه به انسان مربوط نمی شود.

یکی از ویژگی های کلیدی BA.2 توانایی آن در آلوده کردن مجدد افرادی است که قبلاً BA.1 داشته اند. مطالعه ای هفته گذشته منتشر شد که ده ها مورد را در دانمارک گزارش کرد که در آن افراد پس از ابتلا به نوع BA.1 به نوع BA.2 آلوده شدند. این بدان معنی است که آنها دو بار در چند ماه یا بیشتر به omicron آلوده شده اند.

هیچ شواهد قانع کننده ای وجود ندارد که این نوع فرعی خطرناک تر است و دانشمندان در حال یافتن شواهد محکمی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید