برخی کشورها در اختیار داعش قرار داده اند

ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786586

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: کشورهای به رسمیت شناخته شده در ده سال گذشته سلاح های مختلفی در اختیار این گروه ها به ویژه داعش و جبهه النصره قرار داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت که شب گذشته در شورای امنیت برگزار شد، گفت: سوریه بر اهمیت مقابله با تجارت غیرقانونی سلاح های سبک و سبک و نقش کلیدی سازمان ملل در زمینه خلع سلاح تاکید می کند. تجارت غیرقانونی با سلاح های سبک و سبک. اعتقاد راسخ این است که این یک عامل کلیدی در دستیابی به اهداف منشور از جمله محافظت از نسل های آینده در برابر اثرات جنگ است.

صباغ خاطرنشان کرد: در طول سال‌های جنگ در سوریه، کشورهای شناخته شده انواع سلاح‌های سبک و سبک را در اختیار گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره قرار داده‌اند و این خصومت تأثیرات منفی بسیاری بر فرسایش نظام دارد. جنگ و بحران در سوریه هزاران سوری.

وی افزود: برخی از کشورها که به خرید این تسلیحات و انتقال آن به کشورهای دیگر برای بی‌ثباتی شهرت دارند، منشور سازمان ملل متحد، اصول حقوق بین‌الملل و روابط دوستانه بین کشورها را زیر پا می‌گذارند و قطعنامه‌های شورای امنیت برای مبارزه با تروریسم را زیر پا می‌گذارند. این اقدامات مستلزم محکومیت و اقدامات پیشگیرانه است.

صباغ تاکید کرد که تسهیل در اختیار داشتن سلاح های سبک و سبک و سایر سلاح ها توسط گروه های تروریستی، امنیت و ثبات کشورها را تهدید می کند و غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را در معرض خطرات بزرگی قرار می دهد.

صباح مجدداً بر درخواست سوریه از کشورهای تولید کننده تسلیحات تاکید کرد تا به تعهد خود مبنی بر اعمال محدودیت‌های قانونی برای جلوگیری از تجارت غیرقانونی، احترام کامل به منشورها و توافق‌های بین‌المللی و تعیین مقصد نهایی این سلاح‌ها احترام بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید