برخی کشورها 50 سال است که انتخابات ندیده اند/ ایران الگوی دموکراسی در سراسر جهان است


زمان: 09:36 ساعت
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818785

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی:

میرمحمدی نماینده تفت و میبد در مجلس گفت: برخی کشورها 50 سال است که انتخابات ندیده اند در حالی که ایران دو ماه پس از پیروزی انقلاب رفراندوم برگزار کرد که در مهربانی بی نظیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جلیل میرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، اظهار داشت: پیروزی انقلاب، رفراندوم به این معنا که در کشور ما اتفاق افتاده، هرگز اتفاق نیفتاده و در این امر بی نظیر است. با احترام، زیرا تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب، نوع حکومت به دست مردم گذاشته شد و با مشارکت بسیار بالا، 98 درصد مردم به دولت رأی دادند و با این رأی رهبری امام خمینی (ره) را پذیرفتند.

وی گفت: اگر کشور ما را با کشورهای مدعی دموکراسی امروز مقایسه کنید متوجه می شوید که در ایران انتخابات آزادتر از انتخابات وجود ندارد و در همه انتخابات مردم با رای مردم انتخاب می شوند.

میرمحمدی گفت: با نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری در 40 سال اخیر متوجه می شوید که از همان اولین انتخابات، افرادی با شخصیت های کاملاً متفاوت و سیاست های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کاملاً متفاوت رأی داده اند که نشان می دهد مردم در انتخابات حضور دارند. کاملا رایگان هستند. .

نماینده مردم تفت و میبد ادامه داد: در 40 سال گذشته نزدیک به 30 انتخابات در کشورمان برگزار شده که آمار بی نظیری است. امروز شوراهای شهر، نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و اعضای خبرگان رهبری منتخب مردم این کار را انجام می دهند.

وی گفت: اگر به نحوه جلسات گذشته و شوراهای شهر نگاه کنید، آزادی انتخاب مردم کاملاً مشخص است. با توجه به انتخاب سلایق مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دوره های مختلف، متوجه آزادی انتخاب افراد خواهید شد.»

میرمحمدی افزود: اگر کشور ما را با کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهایی که در 50 سال گذشته چاره ای نداشته اند مقایسه کنید، می بینید که این کشورها مورد حمایت غرب خبیث هستند، در حالی که ما اتهامات مهندسی انتخابات و یا توسط آنها را محکوم می کنیم. ایجاد این شبهه که در صورت برگزاری رفراندوم جدید نتیجه متفاوتی خواهد داشت در حالی که هر سال که انتخابات برگزار می شود در واقع ابتدا همه پرسی نظام و سپس انتخابات شورا یا مجلس یا ریاست جمهوری صورت می گیرد. f.

وی تاکید کرد: انتخاب ما کاملا مردمی است و اگر آن را با کشورهای سلطنتی مقایسه کنید متوجه این تفاوت ها خواهید شد و جالب است که با توجه به اینکه آنها دستور تبعیت از استکبار دارند و توسط آمریکا رهبری می شوند، کاملاً حمایت می شود.» هستند و کشور ما فقط به این دلیل که می خواهد مستقل باشد و همه اینها مورد حمله قرار می گیرد، تحت تحریم، جنگ، ترور و … است.

میرمحمدی افزود: این همه تحریم و جنگ و تهدید علیه یک کشور فقط به خاطر این است که می خواهد مستقل باشد و در این شرایط کشوری که 40 سال تمام کارهای خود را از طریق انتخابات به دست مردم داده است، عده ای مخالفت می کنند و آن ها می گویند. می خواهند تمام دستاوردهای او را زیر و رو کنند و او را انکار کنند.

وی گفت: کشور ما به یاری خداوند و با نگاه ویژه حضرت ولیعصر(عج) در مسیر پیشرفت قرار گرفته و توانسته در بسیاری از عرصه های مقاومت بزرگ به توانمندی های ارزشمندی دست یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید