Stealth Omicron در سراسر جهان عرضه شده است

Stealth Omicron در سراسر جهان عرضه شده است

روز جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) یک نوع فرعی جدید به نام “امیکرون نامرئی”، سویه غالب در جهان معرفی کرده و آن را ظهور مجدد این بیماری در چین و اروپا نامیده است.

یک زیرگروه بسیار مسری از omicron، به نام BA.2، اکنون به سویه غالب در سراسر جهان تبدیل شده است، که تعداد موارد را در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی افزایش داده و نگرانی‌هایی را در مورد افزایش تعداد در ایالات متحده ایجاد کرده است.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، این زیرگروه که به نام «امیکرون پنهان» نیز شناخته می‌شود، اکنون در تقریباً 86 درصد موارد توالی‌یابی یافت می‌شود، اگرچه هیچ نشانه‌ای از بیماری شدید در افراد آلوده گزارش نشده است.

گفته می‌شود که واکسن‌ها علیه این سویه نسبت به سایر اعضای خانواده Omicron مؤثر نیستند و محافظت از افراد واکسینه شده به مرور زمان کاهش می‌یابد. با این حال، به گفته آژانس سلامت و ایمنی بریتانیا، ایمنی در برابر این زیرگروه با تزریق دوزهای تقویت کننده افزایش می یابد.

این زیرژانر برای اولین بار در نوامبر سال گذشته شناسایی شد.

گفته می شود افزایش تعداد بیماران در چین و اروپا به دلیل گسترش این زیرگروه پنهان است. دلیل اینکه این زیرگروه رمزی نامیده می شود این است که بر خلاف سویه omicron اصلی BA.1 که دارای ژن Spike است و با PCR قابل تشخیص است، زیرگروه جدید این ژن را ندارد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون بیش از 483 میلیون و 919 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 6 میلیون و 152 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید