فائوچی درباره مرگ اومیکرون در ایالات متحده هشدار داد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آنتونی فائوچی، مشاور بهداشتی کاخ سفید، یکشنبه گفت که ایالات متحده به احتمال زیاد رکوردی در تعداد بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از ویروس کراون با اشاره به گسترش سویه Omicron خواهد داشت.

به گزارش هیل، فائوچی در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: متأسفانه، من فکر می کنم ما رکورد جدیدی را ثبت خواهیم کرد و شاهد افزایش قابل توجه فشار بر سیستم مراقبت های بهداشتی خواهیم بود. مناطقی وجود خواهد داشت، به ویژه مناطقی که از نظر واکسیناسیون پایین تر هستند. این یکی از دلایلی است که تاکید می کنیم کسانی که واکسینه نشده اند سریعا واکسینه شوند.

بر اساس این گزارش، فائوچی همچنین پیش بینی می کند که با توجه به توزیع آمیکرون در آمریکا، هفته های آینده بسیار سخت خواهد بود.

وی گفت: با شروع فصل زمستان هفته ها و احتمالا ماه های سختی خواهیم داشت.

پیش از این، فرانسیس کالینز، مدیر مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، روز یکشنبه هشدار داد که اگر آمریکایی ها از استراتژی کاهش بیماری عروق کرونر قلب بی اطلاع باشند، فشار کرونر Omicron می تواند منجر به یک میلیون بیماری روزانه در ایالات متحده شود.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سویه omicron crown تاکنون در 89 کشور شناسایی شده است و تعداد شیوع آن هر سه و نیم تا سه روز یکبار دو برابر می شود.

وی گفت: “ما نمی دانیم که این سویه چه کاری می تواند انجام دهد و حتی اگر خطر شدت بیماری کمی کم باشد، اگر راهکارهایی برای کاهش بروز نداشته باشیم، می توانیم به یک میلیون مورد در روز برسیم.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید