اومیکرون به ایران سیل زد هشدار بازگشایی و راهپیمایی در 13 فوریه احتمال مرگ 3 رقمی

اومیکرون به ایران سیل زد  هشدار بازگشایی و راهپیمایی در 13 فوریه  احتمال مرگ 3 رقمی

روز جدید Omicron نسبت به دلتا کشنده کمتری دارد، اما فراوانی و فراوانی Omicron زیاد است. یعنی مثلاً اگر فردی مبتلا به ویروس دلتا وارد جامعه شود، در یک ماه 100 نفر مبتلا می شوند، اما در Emicron 500 نفر مبتلا می شوند که می تواند خطرناک باشد. یک عدد سه رقمی در این شرایط غیرممکن نیست. در عین حال قله ششمین قله هم دیر نشده و احتمالا تا قبل از عید نوروز شاهد آن خواهیم بود. البته پیش بینی یک اپیدمی کار آسانی نیست. زیرا ما هیچ مؤلفه ای مانند تغییر رفتار ویروس نداریم.

تعداد شهرهای قرمز رنگ در نقشه تاج کشور افزایش یافته است. رنگ 11 بخمن نشان می دهد که دماوند و فیروزکو (تهران)، تربت حیدریه (خراسان رضوی)، زرند (کرمان)، رامسر (مازندران)، اراک (مرکزی)، جاسک (هرمزگان) و میبد (یزد) قرمز بودند.

به علاوه شهرهای زیر در وضعیت نارنجی قرار داشتند: هوی (آذربایجان غربی)، بیرجند، طبس (خراسان جنوبی)، بردسکن، تایباد، سبزوار، نیشابور (خراسان رضوی)، دامگان، گرمسار (سمنان)، بویین زهرا، قزوین. قزوین)، الیگودرز (لرستان)، آمل، بابل، بهشهر، جویبار، ساری، نکا (مازندران)، دلیجان، محلات (مرکزی)، حاجی آباد، رودان، میناب (هرمزگان)، شهرکرد (چهارمحال و بختیاری)، کامران (کامیان) کرمانشاه، رودبار (گیلان)

آمار شهرستان:
15 قرمز
61 نارنجی
274 زرد
98 آبی

اومیکرون به ایران سیل زد هشدار بازگشایی و راهپیمایی در 13 فوریه احتمال مرگ 3 رقمی

افزایش شدید تعداد بیماران عروق کرونر

همچنین دیروز 21 هزار و 996 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که از این تعداد 1209 نفر بستری شدند. مجموع مبتلایان به کووید 19 در کشور به 6 میلیون و 344 هزار و 179 نفر رسید. 44 بیمار مبتلا به کووید 19 نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 132 هزار و 424 نفر رسید.

امتناع از تعطیلات دو هفته ای در کشور

همچنین رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت درباره تعطیلی دو هفته ای کشور به هیچ وجه صحت ندارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: در جلسه دیروز ستاد تاج و تخت کشور برای کنترل این بیماری تصمیم گرفته شد که یکی از آن ها تفویض تعطیلی برخی مدارس در استان ها به استانداران بود.

هاشمی گفت: تصمیمات ستاد مبارزه با مفاسد ولیعهد هر هفته پس از تشکیل جلسه به ریاست رئیس جمهور ابلاغ می شود. رویکرد ستاد ملی تاج و تخت قانع کننده، مثبت و دلگرم کننده است و هر تصمیمی پس از در نظر گرفتن همه جوانب اتخاذ و سپس به اطلاع عموم می رسد.

هشدار نسبت به برگزاری باخمن در 22 مارس

جمهوری اسلامی همچنین نسبت به برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در صورت ورود ایران به موج ششم تاج و تخت هشدار داد و نوشت: حفظ جان الزامی است. علاوه بر اینکه یک تعهد فردی است، یک تعهد دولتی نیز هست. یکی از وظایف اصلی دولت ها و دولت ها در هر جامعه ای حفظ جان مردم است. تاج که نزدیک به دو سال است کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان را تهدید کرده است، یکی از عوامل خطرناک آزاردهنده زندگی مردم است و به طور استثنایی مسئولیت های ویژه ای را برای حفظ جان مردم به دولت محول می کند. تشکیل تاج ملی و ستاد استانی برای مبارزه با بیماری خطرناک در سراسر کشور، اجرای سیاست های بهداشتی، تزریق واکسن تاج و بسیج امکانات برای پیشگیری از شیوع این بیماری و درمان بیماران مبتلا از جمله اقدامات دولت در این زمینه. وظیفه حفاظت از جان مردم بود. اگرچه در برخی موارد این اقدامات به تعویق افتاد و عوامل مختلف مبارزه با تاج را به تأخیر انداخت، اما مبارزه کلی با تاج در موج پنجم نسبتاً موفقیت آمیز بود، به طوری که آمار رسمی کشته ها کمتر از 20 نفر در روز بود. عفونت های روزانه به چند صد کاهش یافت که بسیار امیدوارکننده بود. متأسفانه در روزهای اخیر آمارهای رسمی حاکی از افزایش چشمگیر مرگ و میر، مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان است و مسئولان بهداشتی کشور رسماً اعلام کردند که جامعه در موج ششم تاج قرار دارد. طبیعی است که در چنین شرایطی وظیفه حفظ جان مردم سخت‌تر می‌شود و دولت باید در رأس این وظیفه بسیار مهم و این وظیفه دولتی و اجتماعی باشد. ما بازگرداندن تاج را اعلام می کنیم و وظیفه حفاظت از جان مردم برای صاحبان قدرت دشوارتر از همیشه است. جشن 22 باخمن قطعا مهم است، اما در شرایط خطرناک تاج می توان آن را به روش های دیگری غیر از راهپیمایی و تجمع برگزار کرد.

Corona Six Rapid Reaction Vacuum / Omicron Peak; احتمالا قبل از شناسه

این اپیدمیولوژیست همچنین با تاکید بر تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با همه‌گیری‌ها در کشور، گفت: مطمئنا طی دو تا چهار هفته آینده تعداد بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از ایمیکرون در کشور افزایش می‌یابد. به همین دلیل باید آمادگی کافی را داشته باشیم.

حمید سوری در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت Omicron در کشور گفت: حدود دو ماه پیش بحث و نگرانی جدی درباره Omicron در کشور مطرح شد. نگرانی این بود که ویروس با سفر و سفر از اروپا، ترکیه و … وارد کشور شود یا با سفرهایی که به صورت ترانسفر از دبی و … داشتیم. شاید در آن زمان کنترل مرزها می توانست تأثیر بسیار جدی داشته باشد، اما انتظارات برآورده نشد و به دلیل درصد بالای انتشار گازهای گلخانه ای، موارد ابتلا به این بیماری در مدت کوتاهی به صورت پراکنده در سراسر کشور شناسایی شد. با Omicron اما نشانه های ورود به قله ششم از چند هفته پیش در برخی استان ها کاملا مشهود بود و هشدارهای لازم داده شد اما ممکن است کمی ساده سازی صورت گرفته باشد.

سوری ادامه داد: وضعیت فعلی شرایطی است که در آن بیماری با سویه Omicron به سرعت گسترش می یابد. به طور متوسط، فرکانس سه تا پنج بار در هفته افزایش می یابد. به عنوان مثال، اگر فرض کنیم اکنون 100 مورد شناسایی شده است، تعداد موارد در هفته آینده از 300 مورد به 500 مورد و در هفته آینده بین 1000 تا 2500 مورد افزایش می یابد. بنابراین بروز بیماری به صورت تصاعدی و سریع به همین ترتیب افزایش می یابد. همچنین به این معناست که فشار زمان بر ماست. محدودیت زمانی به این معنی است که شما زمان زیادی برای اجرای برنامه های کنترلی ندارید که مدیریت بیماری همه گیر را دشوار می کند.

برای برخورد با پیک ششم نیاز به “پاسخ سریع” دارید

وی گفت: در شرایطی که زمان زیادی برای برنامه ریزی و اقدام وجود ندارد، نیاز به واکنش سریع وجود دارد. مواردی وجود دارد. در این راستا طبیعتا باید برای برنامه های کوتاه مدت و زودبازده تلاش کنیم. در عین حال در وهله اول باید داده های تاج در اختیار کارشناسان قرار گیرد تا به خوبی آن ها را تحلیل کنند. تجزیه و تحلیل با توصیف اطلاعات متفاوت است و به این معنی است که می توانیم ماهیت اپیدمیولوژیک گزینه را شناسایی کنیم و به سرعت برنامه ریزی و عمل کنیم. اینها وظایف تیم های واکنش سریع بود. متأسفانه در چند ماه گذشته که تیم های واکنش سریع منحل شدند، جایگزین دیگری در نظر گرفته نشد و نمی دانم چرا.

مرگ 3 رقمی با Omicron غیر ممکن نیست
رسیدن به کوه Omicron; احتمالا قبل از شناسه

سوری در خصوص میزان مرگ و میر امیکرون ها گفت: مرگ و میر امیکرون کمتر از دلتا است اما فراوانی و فراوانی امیکرون ها زیاد است. یعنی مثلاً اگر فردی مبتلا به ویروس دلتا وارد جامعه شود، در یک ماه 100 نفر مبتلا می شوند، اما در Emicron 500 نفر مبتلا می شوند که می تواند خطرناک باشد. یک عدد سه رقمی در این شرایط غیرممکن نیست. در عین حال قله ششمین قله هم دیر نشده و احتمالا تا قبل از عید نوروز شاهد آن خواهیم بود. البته پیش بینی یک اپیدمی کار آسانی نیست. زیرا ما هیچ مؤلفه ای مانند تغییر رفتار ویروس نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید