امضای توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان ظرف سه ماه آینده

ساعت: 12:40
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781995

وزیر صمت با بیان اینکه قرارداد تجارت آزاد ایران و پاکستان تا سه ماه آینده امضا و اجرایی می شود، گفت: آمادگی کامل برای توسعه روابط اقتصادی ایران و پاکستان را داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین صبح امروز شنبه پانزدهم آبان ماه در نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان گفت: هر دو کشور اراده قوی برای توسعه تجارت دارند و در تلاش هستیم تا تجارت را افزایش دهیم. سطح تجارت بین دو کشور تا 5 میلیارد دلار است. به همین دلیل است که در این موضوع توافق داریم تا مبادلات تجاری دو کشور به مبادلات کالا محدود نشود و منجر به سرمایه گذاری شرکت های پاکستانی در ایران شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه توافقنامه تجارت آزاد ایران و پاکستان تا سه ماه آینده امضا و اجرایی می شود، گفت: آمادگی کامل داریم تا روابط اقتصادی ایران و پاکستان به عنوان روابط سیاسی بین دو کشور توسعه یابد. کشورها. “

وی گفت: برنامه‌هایی برای افزایش 5 میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و پاکستان در دو سال آینده وجود دارد.

فاطمی امین گفت: هم اکنون مذاکراتی در حوزه های مختلف اقتصادی انجام شده و ما ماموریت هموارسازی مسیر تجاری دو کشور را بر عهده گرفته ایم.

وی با تاکید بر اراده قوی خود برای گسترش تجارت، افزود: ایران آمادگی دارد موانع تجاری با پاکستان را به منظور بهبود روابط اقتصادی دو کشور برطرف کند.

وی به اراده قوی شرکت های پاکستانی برای توسعه بورس و سرمایه گذاری در ایران طی سه ماه آینده اشاره کرد و گفت: مشکلات تجاری به زودی برطرف می شود.

وزیر صمت تصریح کرد: کمیسیونی در این دو کشور تشکیل می شود تا مشکلات دو کشور در حوزه تجارت حل شود.

به گفته وزیر صمت، ما خواستار توسعه و گسترش روابط، حمل و نقل کالا، پاکسازی بازارچه های مرزی و همچنین رفع تمامی موارد تجارت آزاد هستیم.

وی در خصوص همکاری های راهبردی خاطرنشان کرد: تجارت آزاد تاکنون محقق نشده است اما امیدوارم برای هر دو کشور گام هایی برداشته شود. فرصت های اقتصادی هر دو کشور مکمل هم هستند و باید در این زمینه ها تلاش بیشتری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید