ایران و صربستان بر تسریع مذاکرات برای امضای توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور تاکید کردند


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901671

در دیدار با باقری و معاون وزیر امور خارجه صربستان؛

در دیدار معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با معاون وزیر امور خارجه صربستان، بر تسریع در آغاز مذاکرات برای امضای قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نخستین دور رایزنی های سیاسی ایران و صربستان 23 مهرماه با حضور علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و نمانیا استاروویچ معاون وزیر امور خارجه در وزارت امور خارجه صربستان برگزار شد. صربستان.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از برگزاری این دور از رایزنی ها، بر تداوم این گونه جلسات تاکید و از همکار خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

معاون وزیر امور خارجه صربستان نیز با استقبال از این دعوت ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک برای ادامه رایزنی ها به تهران سفر کند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به نگاه مشترک ایران و صربستان به بسیاری از مسائل بین المللی، تصریح کرد: تداوم بی ثباتی در غرب آسیا و گسترش آن حتی در اروپا نشان می دهد که یا نظم جهانی مبتنی بر یکجانبه گرایی و یا ایجاد ثبات پایدار برای یکجانبه‌گرایان ناتوان یا سودمند است که عدم اطمینان و بی‌ثباتی را در بخش‌های مختلف جهان تداوم بخشند. بر این اساس، اگر بشریت می خواهد صلح و آرامش را ببیند، باید یکجانبه گرایی جایگزین چندجانبه گرایی شود.

باقری ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه روابط سیاسی دو کشور در بالاترین سطح قرار دارد، روابط اقتصادی نیز متناسب با روابط سیاسی توسعه یابد، بنابراین شرایط ایجاب می کند که در این زمینه به تلاش خود ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: فرصت های خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد و باید برای تسهیل همکاری ها و توسعه روابط در این زمینه تلاش ویژه ای کرد.

معاون وزیر امور خارجه صربستان در این دیدار با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت: کشورها همواره بر این موضوع تاکید کرده اند. توسعه همه جانبه روابط

وی افزود: تعامل روزافزون وزارت امور خارجه دو کشور نشان از تلاش کشورها برای دستیابی به اهداف تعیین شده از سوی روسای جمهور داشت و این موضوع به تعمیق روابط دو کشور کمک کرد.

معاون وزیر امور خارجه صربستان بر علاقه بازرگانان صربستان برای همکاری با شرکای ایرانی خود تاکید کرد.

طرفین همچنین بر تسریع مذاکرات برای امضای توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور تاکید کردند و برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور را در ارتقای سطح اقتصادی موثر دانستند. روابط

دیدگاهتان را بنویسید