اشتغالزایی و رونق اقتصادی در گرو کشاورزی و بیمه دام/کشاورزی در دستور کار قرار گیرد


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882839

سیاوش سلیمانی دشتکی گفت: استان چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان حنمیرزا یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری کشور است و باید در این پتانسیل سرمایه گذاری کنند تا اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه بررسی مشکلات و مسائل شهرستان خانممیرزا با اشاره به اینکه این شهرستان تازه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد دفاتر ضروری است. در شهرستان خانمیرزا برای پاسخگویی به مطالبات مردم.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان خانممیرزا یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری کشور است که باید برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی روی این ظرفیت سرمایه گذاری کنند.


سلیمانی دشتکی با اشاره به لزوم توجه به کشاورزان و رفع دغدغه های آنان افزود: ارتقای محصولات اولویت دار و راهبردی با حمایت دولت و قیمت های تضمینی، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، اجرای الگوی کشت بر اساس طرح آماده سازی اراضی. ایجاد تعادل بین هزینه های کشاورز و قیمت. فروش محصولات، ارائه خدمات دولتی مورد نیاز کشاورزان و تامین اقلام مورد نیاز تولید و همچنین بیمه محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.


وی به ظرفیت ویژه هانمیرزا در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و تصریح کرد: علاوه بر اجرای طرح های مرتبط با گردشگری اقتصادی، باید به حفاظت از جنگل ها و محیط زیست این شهرستان نیز توجه شود.


سلیمانی دشتکی تسهیل در روند سرمایه گذاری در طرح های گردشگری در مناطق تحت پوشش منابع طبیعی و آبخیزداری را ضروری دانست و یادآور شد: مسیر ترانزیتی استان های مرکزی کشور به بنادر جنوب غرب و جنوب ایران از طریق هانمیرزا است. موقعیت این شهر را در زمینه های مختلف به ویژه در بخش گردشگری استراتژیک کرده است.


وی بیان کرد: شهرستان حنمیرزا در تمامی ابعاد عمرانی، بهداشتی، درمانی، خدماتی، شهری و روستایی و آموزشی در وضعیت نامناسبی قرار دارد و این در حالی است که این منطقه دارای منابع آبی و زمینی بی شمار و امکانات خدادادی است.


سلیمانی دشتکی تصریح کرد: با توجه به اینکه دشت حنمیرزا بزرگ ترین دشت استان است و با مشکل جدی کم آبی مواجه است، طی جلسات متعددی با مسئولان مربوطه این موضوع را پیگیری کرده ایم و انتظار داریم به این منطقه و انتقال توجه ویژه شود. آب رودخانه به این دشت باید در دستور کار قرار گیرد تا رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید