اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری

استاندار مازندران اعلام کرد؛

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نیروگاه زباله سوز 450 تنی بزرگترین پروژه عمرانی در استان است، گفت: با دستور ویژه رئیس جمهور و پیگیری و تخصیص 2200 میلیارد ریال از سوی وزیر کشور، فاز اول این پروژه در 22 باخمن امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری مازندران موج

سیدمحمود حسینی پور اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به این پروژه مهم زیست محیطی مازندران داشت و اگرچه قرار بود در سفر دوم رئیس جمهور به مازندران به بهره برداری برسد اما مشکلاتی از جمله تامین اعتبار و خلأهایی وجود داشت. و کاستی های گذشته باعث تاخیر و کندی اجرای این پروژه مهم زیست محیطی شده است اما اراده دولت و دستگاه های اجرایی استان امروز این است که نیروگاه زباله سوز ساری به عنوان مهمترین پروژه عمرانی مازندران به مرحله اجرا برسد. از باز شدن

وی با اشاره به اینکه استانداری و بسیج سازندگی مازندران با انحراف پروژه وارد این موضوع شده اند، ادامه داد: هرگونه اختلاف مالی و حقوقی بین شرکت پیمانکار و شهرداری باید حل شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه قرارداد احداث نیروگاه زباله سوز ساری قراردادی مشکل ساز است و بررسی ها نشان می دهد مشاوران و مسئولان شهرداری قبلی در این قرارداد کوتاهی کرده اند، گفت: اکنون شهرداری ساری باید کمیته بررسی قرارداد فنی و حقوقی تشکیل دهد بررسی پروژه برای رفع مشکلات حقوقی پروژه با پیمانکار.

وی خاطرنشان کرد: وزیر کشور دستور اعطای 2200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه نیروگاه زباله سوز که هم اکنون در حال تزریق است را صادر کرده است.

حسینی پور با بیان اینکه تشریفات در اجرای این طرح باید برداشته شود و حتی خرید و نصب تجهیزات از داخل کشور تامین شود، تصریح کرد: امیدواریم بر اساس برنامه ریزی انجام شده، رضایت مردم استان مرکزی از این امر بیشتر شود. افتتاح این نیروگاه است



آیا این خبر مفید بود؟