تعمیر راه دسترسی به سد شهید رجایی ساری امسال اصلاح نمی شود


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815373

پنج ماه از جاده دسترسی روستاهای کلیجانارستاق و دودانگه قبل از سد شهید رجایی ساری می گذرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ انحراف جاده قبل از تونل سد شهید رجایی قطعه کلیجانارستاق ساری که تقاطع دودانی ساری نیز محسوب می شود. ماه هاست که تعمیر نشده است

با توجه به نزدیک بودن سفرها به نوروز و حجم زیاد تردد در این محور، رانش زمین و باریک شدن این قسمت از مسیر در مجاورت تونل قطعا بار ترافیکی سنگینی را به همراه خواهد داشت که خطرات جانی و حتی سقوط و سقوط مجدد را به همراه خواهد داشت. رانش

متأسفانه با وجود وخامت وضعیت این دسترسی، مسئولان هنوز اقدام فوری و سریعی برای آماده سازی جاده قبل از سفر به نوروز انجام نداده اند.

سیدعلی صادقی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مازندران در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حدود 5 ماه پیش گزارشی مبنی بر لغزنده بودن این قسمت از جاده توسط گشت های راهداری به اداره کل حمل و نقل جاده ای ارسال شد.

وی افزود: پس از بازدید میدانی از این قسمت، پیمانکار تعمیر و بهسازی جاده انتخاب شد که در حدود 55 متر از دیواره جاده خاکبرداری و 9 شمع شکسته و فونداسیون بتنی احداث شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مازندران با اشاره به پیشرفت 60 درصدی کار این پروژه گفت: پایان قرارداد این پیمانکار با ما مربوط به پروژه دیگری بود که در این پروژه استفاده کردیم و ادامه همکاری 25 درصد قرارداد پر بود و از نظر قانونی نمی توانستیم با این هنرمند کار کنیم.

صادقی ادامه داد: با وجود این مشکل آمده ایم و با نصب تابلوها، تابلوها، چراغ راهنمایی و نیوجرسی در لبه پرتگاه این قسمت از جاده را ایمن سازی کرده و به دنبال تدابیری برای ایمن سازی این قسمت هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این محور تریبونی است و وام های آن باید با تملکات و دارایی های استانی تامین شود، اما پس از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مازندران در کشور، مناقصه ای برای انتخاب پیمانکار جدید تعیین شد. . برگزار می شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکزی مازندران گفت: منتظر افتتاح سامانه مناقصه هستیم و پس از برگزاری مناقصه پیمانکار انتخاب می شود و برای جلوگیری از حفاری مجدد با دیوار به کار ادامه می دهیم.

به نظر می رسد صادقی در پاسخ به این سوال، زمان بر بودن این مراحل را نشان می دهد که راه حتی قبل از عید نوروز آماده نبوده است. وی گفت: بله، این طرح تا قبل از تعطیلات آماده نمی شود، اما در نظر گرفته شده که ایمن باشد تا مشکلی برای مسافران و رانندگان پیش نیاید.

وی در خصوص قیمت و شرایط مناقصه پاسخ داد: میزان برآورد شده برای تعمیر این جاده حدود 3 میلیارد تن است و قرار است سامانه مناقصه این پروژه در 11 فروردین 1401 افتتاح شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مازندران گفت: در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار برای ادامه کار هستیم. متأسفانه قانون ما را آزاد نگذاشت وگرنه امروز به پیمانکار اعلام می کردیم که استخدام می شود.

صادقی خاطرنشان کرد: قانونگذار اجازه چنین اقدام و تصمیمی را به من نمی دهد و طبق قانون باید مزایده برگزار شود و در سامانه مزایده برگزار شود و یک نفر برنده مزایده باشد تا با قراردادی با سازمان کار ادامه دهد. شخص منتخب

به گزارش بالا، رانش زمین حدود نیمی از این جاده دسترسی را تخریب کرد و یک خط از این جاده به دلیل انحراف دیوار عملاً غیرقابل استفاده است. اما این قسمت از مسیر به پرتگاهی برای گردشگران و خودروها تبدیل شده و حتی امکان دریفت مجدد نیز وجود دارد که با تدابیر و افزایش تعداد پیمانکاران این پروژه می توان قبل از وقوع حادثه این مشکل را برطرف کرد.

در هر صورت این بخش به دلیل دسترسی مردم به دوراهی کالیجانارستک و دودانگه همراه با ترافیک سنگین در ایام پیک سفر در نوروز، جانی و مالی را با خطر جدی مواجه خواهد کرد. این کار می توانست توسط مقامات قبل از شروع رمزگذاری انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید