روند تاج در استان قزوین کاهش می یابد/ احتمال افزایش موارد مثبت بعد از عید نوروز

وی افزود: در حال حاضر آمار بستری و ترخیص تقریباً یکسان است و روزانه 26 نفر بستری و ترخیص می شوند و آمار بیماران سرپایی محدود است و امیدواریم این روند ثابت بماند.

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به وضعیت تغییر رنگ عروق کرونر در استان گفت: است.


آمادگی کلیه مراکز بستری برای ارائه خدمات در صورت افزایش بیماری عروق کرونر قلب

فیض الهی گفت: با توجه به پیش بینی ها برای احتمال افزایش بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب بعد از نوروز، تمامی مراکز سرپایی از جمله مراکز منتخب عروق کرونر و مراکز بیمارستانی استان آماده ارائه خدمات هستند.

وی در تشریح روند واکسیناسیون در استان قزوین اذعان داشت: تا پایان ساعت کاری دیروز بیش از دو میلیون و 390 هزار دوز انواع واکسن در استان تزریق شده است که از این میزان بیش از یک میلیون و 33 هزار دوز وابسته به دوز است. از 930 هزار دوز، دوز دوم و 427 هزار دوز مربوط به دوز سوم بود.

این مسئول به محدوده نوبت اول و سوم واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: دامنه واکسیناسیون نوبت اول 96 و نیم درصد، نوبت دوم 88 و نیم درصد و نوبت سوم 41 درصد است.


9 مرکز واکسیناسیون در کاسوین وجود دارد

فیض اللهی گفت: روند واکسیناسیون در دو هفته پایانی اسفند سال گذشته با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد، اما در تعطیلات نوروزی این روند رو به کاهش است. با وجود باز بودن مراکز واکسیناسیون، روزانه به طور متوسط ​​170 نفر واکسینه می شوند.

وی با اشاره به وجود 9 مرکز واکسیناسیون در استان قزوین ادامه داد: سه مرکز در قزوین، دو مرکز در البرز (محمدیه و الوند)، یک مرکز در تاکستان، یک مرکز در بوئین زهرا، یک مرکز در آبیک و دو مرکز در آوای فعال هستند. ساعات کاری.

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به شرایط فعلی و ویزیت ها و سفرهای عید، اقدامات بهداشتی در روزهای گذشته کمتر از حد معمول است.


رعایت پروتکل های بهداشتی باید در اولویت باشد

فیض اللهی بیان کرد: استان قزوین یکی از استان های قابل بازدید است و همچنین خیل عظیمی از مسافران هستند که برای سومین هفته و زمان بازگشت مسافران به نوروز نگران مسئولان هستند به ویژه مسافرانی که تحویل نگرفته اند. سومین واکسیناسیون و افزایش احتمالی موارد مثبت تاج پس از تعطیلات نوروزی وجود دارد.

وی در پایان گفت: با توجه به تداوم شیوع کرونا و خطرات احتمالی افزایش آن، از مردم خواهشمندیم تا حد امکان در منزل، مسافرت و محل کار پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار دهند و از افرادی که بر اساس برنامه ملی شرایط لازم را دارند. دریافت واکسینه شدن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید