تاج پیشرو در بستری شدن / افزایش موارد و مرگ و میر مثبت در هرمزگان


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808334

اگر سویه های جدید تاج در کشور بدن مردم را به حرکت درآورد که با افزایش تعداد بستری ها و مبتلایان همراه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; تقریباً سه سال است که ما با یک ویروس شرور با نام های مختلف مانند کووید 19 و کرونا مبارزه می کنیم.

گذر از این بلای غربت به تک تک افراد جامعه برسد یا نه، این سوغات انسانی بسته به وضعیت جسمانی افراد از یک تا چند نوبت عرضه می شود.

انتشار سریع کووید 19 با سویه‌های جدیدش همه را شگفت‌زده کرد، اما کاهش و افزایش متفاوت پروتکل‌ها و بی‌توجهی‌هایی که در حال رخ دادن است، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به جامعه وارد کرده است.

بنابراین آمارهای رنگارنگ وضعیت تاج در نقشه کشورمان نشان از ناپایداری شرایط پایدار دارد که عزم جدی مردم را برای تزریق نوبت سوم واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر می طلبد.

افزایش 57 درصدی بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه

دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ما با مقایسه آمار دو هفته اخیر تاج و تخت گفت: 27 درصد بستری ها، 30 درصد فوتی ها و 57 درصد افزایش بخش های مراقبت های ویژه بوده است.


9ade6e23 edcf 4d9e 8007 f99348500f83 خبر خاکستری

نوروزیان افزود که بیشتر مرگ و میرها به دلیل ویروس دلتا بوده است. اما مرگ و میر ناشی از ویروس آمیکرون نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: تعداد آزمایشات و غربالگری ها را 35 درصد و موارد مثبت را 15 درصد کاهش دادیم، اما این کاهش به معنای کاهش واقعی بیماری نیست، زیرا افراد علامت دار باید با فرض ابتلا قرنطینه می شدند. . و دیگر لازم نیست. «آزمایش را انجام نده.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، لازم به ذکر است که در هفته قبل از آزمایش 45 درصد و در هفته گذشته 59 درصد بود که افزایش تست یکی از شاخص های اصلی ابتلا به این ویروس در جامعه.

علاوه بر ویروس emicron، ویروس دلتا نیز در جامعه در حال گردش است

نوروزیان همچنین گفت: مردم باید بسیار مراقب باشند، زیرا علاوه بر ویروس آمیکرون، ویروس دلتا نیز در بین افرادی که واکسن نخورده اند یا واکسن خود را کامل نکرده اند یا افرادی که از واکسن دوم واکسینه شده اند، در جامعه پخش می شود. در شش ماه گذشته در خطر جدی قرار داشته است.


46be2699 4301 433c 8949 9f8f0923d012 خبر خاکستری

وی در خصوص توصیه های مربوطه گفت: اگر فردی علائمی دارد باید تمام خانواده قرنطینه شوند. دو ماسک مختلف (ماسک سه بعدی و ماسک جراحی سه لایه) باید در محل کار و جامعه استفاده شود. فاصله باید رعایت شود و تهویه داخلی باید تامین شود.”

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: همچنین افراد برای ازدواج از مراجعه به مکان هایی که مجبور به برداشتن ماسک هستند مانند رستوران ها و قهوه خانه ها خودداری کنند.

کشتی های مسافربری دریایی باید به خوبی تهویه شوند


785f5af4 5968 42a4 bd9b 130422dee659 خبر خاکستری

نوروزیان در خصوص حمل و نقل دریایی نیز افزود: کشتی ها می توانند 100 درصد ظرفیت خود را به شرط تهویه مناسب حمل کنند.

وی گفت: استعمال دخانیات و مصرف قلیان در اماکن عمومی ممنوع و خطرناک است و می تواند باعث انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر شود. از آنجایی که ویروس دلتا همزمان با ایمیکرون وجود دارد، این افراد می توانند به ویروس دلتا مبتلا شوند.

نوروسیان گفت: درست است که ویروس دلتا بسیار خطرناک تر است.

شهرهای استان قرمز است

این عضو ستاد ملی کرونا در استان هرمزگان گفت: در حال حاضر اکثر شهرهای استان قرمز هستند و ممکن است کل استان قرمز باشد، بنابراین رعایت دستورالعمل بسیار مهم است.


d1e6adbd c666 4a56 aea1 b5053d6ea881 خبر خاکستری

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به مسری بودن ویروس آمیکرون در کودکان، توصیه اکید می شود که کودکان واکسینه شوند و افراد در حین واکسیناسیون علائمی نداشته باشند در صورتی که در خانواده آنها واکسیناسیون وجود داشته باشد، حداقل باید صبر کنند. دو هفته و در صورت نداشتن علامت واکسن بزند و اگر علامت دار بود حداقل 4 هفته بعد از شروع علائم باید واکسینه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید