کاهش مرگ و میر و بستری شدن با تاج در بیمارستان های خوزستان


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1812969

سید محمد علوی با اشاره به کاهش مراجعین، بستری و فوتی های عروق کرونر در استان گفت: بر این اساس انتظار داریم هفته آینده از موج بیماری خارج شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد علوی سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان به خبرنگار رهیاب گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ هزار و ۶۲ نفر مشکوک به مراکز درمانی و بیمارستانی استان مراجعه کردند که نسبت به روز قبل ۶۹ نفر افزایش داشته است.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته چهار نفر از همین استان بر اثر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب جان خود را از دست دادند که نسبت به روز قبل هشت نفر کاهش داشته است.

سخنگوی ستاد مدیریت تاج در خوزستان از شناسایی ۴۷۶ بیمار جدید تاج در یک روز در خوزستان خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به روز گذشته ۹۲ نفر کاهش داشته است.

علوی گفت: 47 نفر شب گذشته در بیمارستان بستری شدند که نسبت به روز گذشته 23 مورد کاهش داشته است.

وی افزود: مقایسه آمار بیماری ها و شاخص های مربوط به آن نسبت به هفته قبل نشان می دهد که 3831 نفر از تعداد مبتلایان یعنی. 46 درصد، 118 نفر از تعداد بستری ها، یعنی. 35.5 درصد و 14 نفر از فوت شدگان یعنی. 17 نفر. درصد “کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد مدیریت تاج در خوزستان گفت: مردم از این واکسیناسیون راضی نیستند به ویژه آنهایی که هنوز واکسینه نشده اند.

علوی افزود: هفته گذشته تنها 12 هزار و 733 نفر از خوزستان برای اولین تزریق واکسن کراون مراجعه کردند که به طور میانگین روزانه کمتر از 3 هزار نفر است که برای استان پنج میلیونی بسیار کم است.

وی گفت: پوشش واکسیناسیون در استان به جز سومین بار نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است.

در حال حاضر 84.9 درصد از جمعیت هدف خوزستان یک دوز، 72.5 درصد 2 دوز و 30 درصد سه دوز واکسن دریافت کردند.

تاکنون بیش از هفت میلیون دوز واکسن کراون در استان خوزستان تزریق شده است.

در حال حاضر یک شهر در خوزستان قرمز، 12 شهر نارنجی و 14 شهر تاج زرد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید