افزایش چشمگیر بستری شدن کرونا در 29 استان / افزایش مرگ و میر در 19 استان

افزایش چشمگیر بستری شدن کرونا در 29 استان / افزایش مرگ و میر در 19 استان

روز جدید در یکصد و بیست و هشتمین هفته اپیدمی کرونا در کشور، افزایش چشمگیر تعداد بیماران بستری بر اثر کووید در 29 استان و همچنین افزایش مرگ و میر در 19 استان کشور گزارش شد.

شهرهای قرمز کرونا دوباره از 120 شهر به 130 شهر و تعداد شهرهای دارای وضعیت نارنجی از 112 به 129 شهر افزایش یافت. همچنین 154 شهر دارای وضعیت زرد و 35 شهر دارای وضعیت آبی هستند.

موج هفتم و افزایش سریع بستری ها و فوتی ها

در حال حاضر زیرسویه های Omicron در کشور غالب است و موج هفتم بیماری کووید-19 افزایش موارد ابتلا، بستری شدن در بیمارستان و متأسفانه مرگ را در پی داشته است. بنابراین تعداد مبتلایان روزانه به کرونا به چهار رقم و پنج رقم رسید و متأسفانه میزان مرگ و میر به دو رقمی و در برخی روزها به بیش از 80 مورد رسید. بنابراین کارشناسان بهداشت هشدار می دهند که تعداد قربانیان ممکن است به سه رقمی برسد. در عین حال، رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور هنوز کم است – 35٪. در عین حال، علیرغم روند افزایشی شهرهای سرخ و جولان کرونا در پیک هفتم، میزان استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه همچنان بسیار کمتر از حد انتظار است.

افزایش مرگ و میر، بستری شدن و بیماران سرپایی در عرض یک هفته

مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: فوتی‌ها از 204 نفر در هفته اول مرداد به 341 نفر در هفته دوم مرداد، بستری‌ها از 7376 نفر به 10634 نفر و تعداد بیماران سرپایی از 46 هزار و 171 نفر افزایش یافته و به 53 هزار نفر رسیده است. 438 بیمار

وضعیت هفتگی کرونا در کشور

بر این اساس، بررسی هفتگی وضعیت کنونی کرونا در کشور در هفته دوم مرداد ماه سال 1401 مصادف با یکصد و بیست و هشتمین هفته اپیدمی در کشور نشان می دهد که تعداد موارد مثبت سرپایی شناسایی شده در هفته گذشته، 53438 نفر، بستری های جدید 10634 نفر و فوتی های جدید 341 نفر است.

وضعیت کرونا در تهران

در استان تهران تعداد موارد مثبت سرپایی شناسایی شده در هفته گذشته 2 هزار و 505 نفر، تعداد بستری های جدید یک هزار و 483 نفر و تعداد فوتی ها در تهران 86 نفر در هفته گذشته است. در حالی که در هفته گذشته تعداد موارد مثبت سرپایی شناسایی شده در تهران 2174 مورد، تعداد بستری های جدید یک هزار و 71 مورد و تعداد فوتی ها در تهران 36 نفر بود.

تعداد بستری ها و فوتی ها در کدام استان ها افزایش یافته است؟

در عین حال، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته گذشته که مصادف با یکصد و بیست و هشتمین هفته اپیدمی در کشور است، استان های تهران، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان، خوزستان، لرستان ، قم، فارس، گلستان، یزد.
همچنین دو استان مازندران و گیلان نیز طی هفته گذشته با افزایش تعداد بستری‌ها مواجه بوده‌اند.

بر این اساس افزایش چشمگیر بیماران بستری مبتلا به کووید-۱۹ در هفته گذشته در ۲۹ استان کشور گزارش شده است.

همچنین افزایش مرگ و میر ناشی از کووید 19 در هفته گذشته در 19 استان کشور و رکود یا کاهش تعداد فوتی ها در 12 استان گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید