افزایش چشمگیر بستری شدن کرونا در 27 استان کشور / افزایش مرگ و میر در 6 استان

افزایش چشمگیر بستری شدن کرونا در 27 استان کشور / افزایش مرگ و میر در 6 استان

روز جدید در یکصد و بیست و ششمین هفته اپیدمی کرونا در کشور، افزایش چشمگیر بیماران بستری در 27 استان و افزایش مرگ و میر ناشی از کووید 19 در شش استان کشور گزارش شد.

رنگ های قرمز و نارنجی در نقشه رنگ آمیزی تاج کشور بازگشته اند و شهرهای پرخطر در حال افزایش هستند. افزایش این زمان با غلبه دو زیرمجموعه Omicron، یعنی BA4 و BA5 آشکار می شود. بر این اساس، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر 57 شهر در وضعیت قرمز، 86 شهر در وضعیت نارنجی، 199 شهر در وضعیت زرد و 106 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

موج هفتم و پروتکل هایی که دنبال نمی شوند

اکنون گفته می شود که زیر سویه های Omicron در کشور غلبه کرده و موج هفتم بیماری کووید-19 در کشور شروع شده است که نشانه آن چهار رقمی بودن روزانه مبتلایان به کرونا و دو رقمی بودن آن است. مرگ و میر ناشی از آن این در حالی است که چند هفته است که تلفات کرونا تک رقمی شده و در برخی از روزها تعداد فوتی ها به 20 تا 30 نفر رسیده است و بیم آن می رود در هفته های آینده با افزایش تعداد مبتلایان، تعداد بستری ها دوباره افزایش یابد. ما با مرگ هم روبرو هستیم.

در این شرایط با وجود هشدار کارشناسان و مسئولان مبنی بر لزوم جدی گرفتن پروتکل ها، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش چشمگیری داشته است. بنابراین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به اول مرداد ماه 1401 (از 25 تیر تا 1 مرداد) به کمترین میزان خود یعنی 35.8 درصد رسیده است. همچنین بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، میانگین استفاده کارکنان و خدمات گیرندگان از ماسک در اماکن عمومی استان های کشور از 31 تا 29 تیرماه 25.56 درصد بوده است.

وضعیت هفتگی کرونا در کشور

بررسی هفتگی وضعیت کرونا در کشور در هفته چهارم تیرماه 1401 مصادف با یکصد و بیست و ششمین هفته اپیدمی در کشور نشان می دهد که در هفته گذشته تعداد مبتلایان سرپایی مثبت در کشور 28 هزار و 617 مورد بوده است. همچنین تعداد بستری‌های جدید در کشور 4119 مورد و تعداد فوتی‌ها در هفته گذشته 69 مورد است.

وضعیت کرونا در تهران

در استان تهران تعداد موارد مثبت سرپایی در هفته گذشته یک هزار و 515 نفر، تعداد بستری‌های جدید 696 نفر و فوت شدگان 12 نفر بوده است.

تعداد بستری ها و فوتی ها در کدام استان ها افزایش یافته است؟

در عین حال، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته گذشته که مصادف با یکصد و بیست و ششمین هفته اپیدمی در کشور است، استان های یزد، خراسان جنوبی، مازندران، کرمان، قم، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان شمالی، لرستان، بوشهر، مرکزی، ایلام، تهران، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، خوزستان، البرز، همدان، فارس، آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان شرقی، قزوین، کرمانشاه، و سیستان و بلوچستان داشته اند. افزایش قابل توجه بستری شدن در بیمارستان

همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و کردستان از افزایش بستری‌ها در هفته گذشته خبر دادند.

در همین حال، افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا طی هفته گذشته در استان‌های یزد، هرمزگان، خراسان رضوی، گیلان، اصفهان و آذربایجان شرقی گزارش شده است.

بنابراین گزارش، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته گذشته افزایش چشمگیر بیماران بستری در 27 استان کشور، افزایش در سه استان و رکود در یک استان گزارش شده است.

همچنین از افزایش مرگ و میر ناشی از کووید 19 در هفته گذشته در شش استان کشور و رکود فوتی در 25 استان خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید