واکسیناسیون گروه سنی 9 تا 12 سال از هفته آینده در قزوین / 70 درصد موارد مثبت عروق کرونر مربوط به امیکرون است.

وی گفت: در حال حاضر مشکلی برای تزریق واکسن نداریم و واکسن پاستوکوکوس و سینوفارم در استان قزوین موجود است. طبق اعلام وزارت بهداشت، واکسیناسیون رده سنی 9 تا 12 سال از شنبه هفته آینده رسما آغاز می شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:

بیش از 70% موارد مثبت تاج با سویه omicron مرتبط است

فیض الهی یادآور شد: وزارت بهداشت هنوز سهمیه ای برای واکسن رده سنی 9 تا 12 سال در استان قزوین اختصاص نداده است اما قطعاً واکسن با توجه به آمار کودکان در استان توزیع می شود.

وی در تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان قزوین گفت: بیش از دو میلیون و 142 هزار دز واکسن تزریق شده که 996 هزار دز مربوط به خط اول، 850 هزار دز مربوط به دو و 250 هزار دز است. مربوط به نوبت سوم است.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه مصرف عمومی واکسن سوم رضایت بخش نبوده است، خاطرنشان کرد: 300 هزار نفر واجد شرایط برای دریافت واکسن مراجعه نکرده بودند. با توجه به اینکه نوبت سوم واکسن در پیشگیری از شدت فشار جدید تاج موثر است، توصیه می شود افراد آن را مصرف کنند.

محموله جدید آسترازنکا به قزوین ارسال می شود

فیض اللهی به آماری از شیوع ویروس امیکرون در استان قزوین اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 200 بیمار داریم و بیش از 70 درصد موارد مثبت بیماری عروق کرونر مربوط به سویه امیکرون است. عفونت ها بر اساس تشخیص آزمایشگاهی و بالینی، میزان ابتلا به این ویروس افزایش یافته است و افراد باید پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون را رعایت کنند.

وی افزود: درصد رعایت پروتکل های بهداشتی زیر 50 درصد است که قطعا نمی تواند در پیشگیری از موج بعدی کرونا موثر باشد و واکسیناسیون در این بین می تواند در جلوگیری از گسترش این موج موثر باشد.

کاسین مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی در نهایت با اشاره به ارسال محموله جدید واکسن استازنکا گفت: پیش بینی می شود این هفته یا اوایل هفته آینده در استان توزیع شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید