بیماری عروق کرونر قلب گروه سنی زیر 10 سال را درگیر می کند / روزانه 300 تا 400 بیمار در بیمارستان های تهران بستری می شوند.

بیماری عروق کرونر قلب گروه سنی زیر 10 سال را درگیر می کند / روزانه 300 تا 400 بیمار در بیمارستان های تهران بستری می شوند.

روز جدید معاون درمان تاج مرخصی ستاد استان تهران با بیان اینکه تهران وارد ششمین قله تاج شده است، گفت: مجموع بیماران بستری در استان تهران حدود 1300 بیمار است که حدود یک چهارم آنها برای مراقبت در بخش های ویژه بستری هستند. .

وی با اشاره به ورود تهران به قله ششم تاج گفت: تفاوت این قله با قله قبلی این است که تعداد مبتلایان زیاد است اما خوشبختانه بیماری سخت کمتر است.

وی ادامه داد: تعداد بیماران سرپایی در حوزه درمان به 6 هزار نفر در روز رسیده است. این در حالی است که تعداد افراد جدید بین 300 تا 400 نفر در روز است، یعنی از هر 20 نفر یک نفر پذیرفته می شود. مجموع بستری های استان تهران هم اکنون حدود 1300 بیمار است که حدود یک چهارم آنها در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه اثر مستقیم افزایش موارد هنوز مشخص نشده است، تعداد فوتی ها در استان همچنان تک رقمی است.

وی گفت: فراوانی آمیکرون در کودکان بیشتر است. وی ادامه داد: در گروه سنی زیر 10 سال نسبت به ماه های گذشته بیماری عروق کرونر افزایش یافته است؛ البته فراموش نکنیم که بیماری های ویروسی در این فصل هر سال در حال افزایش است؛ بنابراین برخی از موارد مربوط به آنفولانزا است. استفاده از دو ماسک در اماکن عمومی

توکلی با اشاره به آلودگی بالای ایمیکرون گفت: بنابراین انجام هر گونه جمع آوری ریسک بالایی دارد مگر اینکه فاصله اجتماعی رعایت شود و دوز تقویت کننده واکسن تزریق شود.

وی افزود: در همین راستا یکی از موضوعاتی که در ستاد تاج در تهران مطرح شد، برگزاری جشنواره فجر است که انشالله به خوبی تصمیم گیری خواهد شد. به خاطر داشته باشید که واکسن یک اقدام پیشگیرانه نیست، اما به کاهش شدت بیماری کمک می کند.

وی با بیان اینکه نمی توان از قبل محدودیت های شدید کرونری اعمال کرد، ادامه داد: نکته مهم این است که دوره قرنطینه سویه آمیکرون کوتاه تر و بین 5 تا 7 روز است و بیماری معمولاً خفیف است. بنابراین بازگشت به محاصره و قرنطینه توصیه نمی شود.

وی تاکید کرد: در حوزه تجهیزات و تمهیدات بیمارستانی در استان تهران کمبود و مشکلی نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید