تیم های واکسیناسیون در مناطق پرجمعیت قزوین مستقر می شوند/ روند رو به رشد بیماری عروق کرونر در قزوین

ساعت: 18:22
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803072

منوچهر حبیبی گفت: تیم های تزریق واکسن باید در برخی نقاط پرجمعیت از جمله استانداری، آموزش و پرورش، سپاه و صدا و سیما مستقر شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح قزوین ، منوچهر حبیبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با تاج و تخت استان که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید این فرصت محدود را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه شیوع امیکرون در استان افزایش یافته است، افزود: اگرچه درصد آن نسبت به سایر سویه ها کمتر است، اما باید در این بین آمادگی لازم را داشته باشیم.

معاون ستاد مبارزه با کرونا در استان قزوین با تاکید بر قوام در اجرای برنامه واکسیناسیون گفت: به تایید ستاد مبارزه با کرونا برسد.

دانشگاه علوم پزشکی باید داروهای ضد ویروسی بدهد

حبیبی یادآور شد: نگران تشکیل ششمین قله تاج و الحاق آن به پایان سال و ایام نوروز هستیم و نباید اجازه دهیم این شرایط به وجود بیاید.

وی اذعان داشت: باید آمادگی لازم برای تهیه داروهای کرونا را داشته باشیم و دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: استفاده از ماسک در تاکسی ها و اتوبوس ها باید با حساسیت و جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و شهرداری نیز در این زمینه اهتمام داشته باشد که رانندگان را همراهی کند.

حبیبی گفت که باید از ظرفیت اهداکنندگان برای تامین سیستم تهویه مدارس استفاده شود و کلینیک های خصوصی باید با همکاری یکدیگر افراد مشکوک به داشتن تاج را شناسایی کنند.

مرحله پنجم طرح حکمرانی هوشمند به پایان رسید

وی در پایان یادآور شد: کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به رستوران ها و دفاتر پیشخوان است که از مسئولان می خواهیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

سید جمال حسینی در این نشست با اشاره به طرح حکمرانی هوشمند کرونا گفت: این طرح جدی گرفته شده و فاز پنجم آن به اتمام رسیده است.

وی به آمار واکسیناسیون مراکز خدماتی توجه کرد و افزود: واکسیناسیون در 88 درصد رستوران ها و کارگاه ها انجام می شود.

مدیر حفاظت غیرعامل استانداری قزوین با بیان اینکه کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به دفاتر پیشخوان است، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان 63 درصد است که در نانوایی ها 73 درصد، رستوران ها 44 درصد و … 57 درصد در کلاس های درس.

80 درصد مردم ماسک نمی زنند

عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در تشریح وضعیت اخیر بیماری عروق کرونر گفت: در حال حاضر 87 بیمار در بیمارستان های قزوین بستری هستند. در 24 ساعت گذشته 26 مورد جدید، 78 مورد خاص و صفر فوتی گزارش شده است.


وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان قطعی کرونا نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر روند ابتلا رو به افزایش است و دو بیمار بدحال به سیستم تنفسی متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با استناد به آمار واکسیناسیون گفت: 94 درصد جمعیت 12 تا 18 ساله استان اولین دوز را دریافت کردند و قابل ذکر است که از 87 بیمار مبتلا به علائم تنفسی 43 نفر واکسن دریافت نکردند. .

دیبان گفت: در صورت پیک جدید تاج، زنگ هشدار در بیمارستان 22 بهمن به صدا در می آید چرا که این بیمارستان محل پذیرش بیماران خاص است.

وی اذعان داشت: با وجود اینکه وضعیت استان قزوین از نظر رنگ تاج آبی است اما نگرانی هایی در خصوص بازگشایی مدارس وجود دارد و بازرسی ها و نظارت ها باید نظارت دقیق تری صورت گیرد.

وی گفت: با وجود اینکه قدرت انتقال امیکرون در کشور بالا است، اما 80 درصد مردم از ماسک استفاده نمی کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: توصیه می شود افراد برای دریافت نوبت سوم واکسن از واکسن های موجود استفاده کنند.

جلال رحمانی در این نشست با بیان اینکه 80 تا 90 درصد امیکرون ها بدون علامت هستند، گفت: تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان روزانه 125 میلیون نفر است.

وی افزود: دسترسی به داروهای ضد ویروسی، استفاده از ماسک های چند لایه و پرهیز از تجمعات از جمله راهکارهای پیشگیری از ابتلا به تاج جدید است.

نیمی از بیماران بستری در کاسوین واکسینه نشده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه بیش از 900 نفر در استان واکسن دریافت نکردند، گفت: برای تزریق آسترازنکا محدودیت داریم اما واکسن های دیگری در استان موجود است و سومین واکسن را می خواهیم. دوز. واکسن برای کارکنان اداری.”

رحمانی گفت: 40 نفر در قزوین، 7 نفر در بویین زهرا و یک نفر از سایر استان ها در بیمارستان های استان بستری شدند که از مجموع 87 نفر بستری، 44 نفر واکسن دریافت کردند و 43 نفر واکسن دریافت نکردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید