شناسایی دانش‌آموزان مبتلا به بیماری عروق کرونر در استان قزوین/ 86 درصد واکسن‌های تزریقی در قزوین تزریق شده است.

کاسین رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه 86 درصد واکسن های استان تزریق شده است، گفت: محدوده افراد بالای 12 سال است. در اولی 99.5 درصد و در دومی برابر با 87.83 درصد است.

سینوفارم پرمصرف ترین واکسن است

جلال رحمانی در ادامه این نشست گفت: 970 هزار و 30 دوز واکسن در نوبت اول، 829 هزار و 410 دوز در نوبت دوم، 39 هزار و 418 دوز در نوبت سوم در استان قزوین.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان واکسیناسیون مربوط به واکسن سینوفارم است، یادآور شد: بیشترین پوشش مربوط به شهرستان آوج، کمترین میزان واکسیناسیون مربوط به شهرستان بوئین زهرا و بیشترین میزان واکسیناسیون مربوط به مهر و آذر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به گستره واکسیناسیون دانشجویان گفت: 100 درصد از کل جمعیت 12 تا 18 ساله استان نوبت اول و 75 درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

رحمانی یادآور شد: میزان بستری شدن دانش آموزان زیر 12 تا 18 سال با علائم حاد تنفسی از 19 مهر تا 24 آبان 166 مورد بوده که 130 مورد مربوط به زیر 12 سال و 29 مورد مثبت عروق کرونر بوده است.

وی گفت: از 16 آبان لغایت 19 آذرماه 182 دانش آموز با علائم حاد تنفسی در بیمارستان ها بستری شدند که از این تعداد 12 نفر عروق کرونر و 153 نفر زیر 12 سال بودند که هفت مورد مثبت داشتند.

این مسئول ادامه داد: به منظور جلوگیری از شیوع تاج از سوی کارشناسان بهداشتی درمانی دستور شناسایی مراکز آلوده به عروق کرونر و نظارت بر عملکرد مدارس صادر شده است.

تعداد بستری های عروق کرونر در قزوین رو به کاهش است

رحمانی با اشاره به وضعیت ولیعهد در شهرستان های استان تصریح کرد: هم اکنون 108 مورد در قزوین، 16 مورد در البرز، 29 مورد در تاکستان، 20 مورد در بوئین زهرا، 9 مورد در آبیک و سه مورد در آوج بستری شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد تخت های تاج دار و تعداد فوتی ها در استان رو به کاهش است و تاثیر واکسیناسیون به خوبی مشهود است و این وضعیت در شهرستان های استان رواج دارد، ادامه داد:

دستورالعمل های طرح مدیریت هوشمند کرونا رعایت شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پاک ترین بخش های تاج در هفته جاری مربوط به ضیاباد و آبگرم و آلوده ترین بخش ها مربوط به محمدیه، قزوین، رامند و تاکستان است.

رحمانی گفت: طرح مدیریت هوشمند کرونا اجرا و دستورالعمل آن اجرایی شده و این طرح در سطح ادارات مورد توجه قرار خواهد گرفت. کارت تایید واکسن و آزمایش PCR الزامی است و امروز در استان قزوین و سایر دستگاه ها اجرا می شود.«بر اساس دستورالعمل مربوطه انجام می شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت این کنسرت گفت: مجوز برگزاری کنسرت با تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرون است و این مراسم باید بر اساس محدودیت های تعیین شده برای هر استان انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید