امروز ما در تولید زیردریایی، ناوشکن، ناوچه، موشک انداز، پهپاد و انواع تجهیزات خودکفا هستیم.


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914678

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نهضت خودکفایی در نیروی دریایی ارتش گفت: خدا را شکر می کنیم که در این راه پیشرفت های زیادی صورت گرفته است که امروز زیردریایی، ناوشکن، موشک انداز، هواپیمای دیزلی دریایی را طراحی کرده ایم. پهپاد و انواع تجهیزاتی که ما نیاز داریم. ما می سازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم بزرگداشت روز نیروی دریایی که با حضور جمعی از نظامیان تحت تکفل کشورهای دوست و همسایه برگزار شد، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای نیروی دریایی و نیروی دریایی را گرامی داشت. گفت: خداوند متعال از شما سپاسگزاریم که این فرصت را در اختیار ما قرار دادید تا در چهل و دومین سالگرد نامگذاری روز نیروی دریایی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خدمت مردم عزیزتان باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در تاریخ هر کشوری روزهایی وجود دارد که مایه مباهات و افتخار آن ملت است، اظهار داشت: هفتم آذر در تقویم این سرزمین کهن از آن روزهای تاریخی و فراموش نشدنی است. مفتخریم که بیش از 4 دهه است که سربازان سفیدپوش استان زیر پرچم مقدس سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بوده و حافظ منافع این ملت شریف در آبهای جهان هستیم.

وی ادامه داد: در آن روزها که رژیم بعث با حمایت همه جانبه استکبار جهانی و با هدف از بین بردن جوانه های نوپا انقلاب اسلامی دست به تهاجم گسترده و ناجوانمردانه زد، قصد داشت خرمشهر را در یک شب فتح کند. و تهران در سه روز. مردان بزرگی چون شهیدان محمدعلی صفا و محمد کاظم شفیعی مردانه ایستادند تا دشمن این خیال زمخت را به گور ببرد.

امیر ایرانی خاطرنشان کرد: اگرچه این دفاع جانانه ملی برای ملت سرافراز ایران هشت سال به طول انجامید، اما در دریا تنها پس از 67 روز و با سلسله عملیات اشکان، شهید صفری و مروارید، نیروهای دریایی متجاوز در دریا گرفتار شدند. حاکمیت کامل دریایی به دست آمد.

وی افزود: این موفقیت بزرگ جز با تلاش، ایثار و فداکاری جانبازان سرافراز و همکاران ما در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حاصل نشد و دریادار بیگام و امیر دریادار محمد باکار گرجستان از جمله سربازان ما باشند. “

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اقدامات دشمنان در انهدام ناوشکن های ایرانی در دفاع مقدس گفت: استکبار حقیر و منفور در آخرین روزهای جنگ مستقیما وارد نبرد با جمهوری اسلامی ایران شد و در نبرد نابرابر، همکارانی از کشتی‌های سهند و سبلان و جاودانه شدند و بر بستر خلیج فارس آرام گرفتند، این دشمنی‌ها را هرگز فراموش نکرده‌ایم و فراموش نخواهیم کرد.

و ادامه داد: با پایان جنگ، نیروی دریایی در مسیر مسئولیت حساس و سنگین دیگری قدم گذاشت و با وجود تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه، کار تعمیرات اساسی و نیمه اساسی شناورها و تجهیزات همراه با بومی سازی آغاز شد. و ساخت و ساز

امیر ایرانی با اشاره به نهضت خودکفایی نیروی دریایی گفت: خدا را شکر می کنیم که در این راه پیشرفت های زیادی صورت گرفته است که امروز در حال طراحی و ساخت زیردریایی، ناوشکن، ناوچه، موشک انداز، هواپیمای دیزلی نیروی دریایی، پهپاد و… هستیم. انواع تجهیزات مورد نیاز ما

وی افزود: در راستای تامین امنیت دریایی کشور دست به دست هم داده ایم و برادران خود در سپاه و دریابانی نه تنها امنیت پایدار را در تمامی آب های سرزمینی و فراسرزمینی برقرار کرده، بلکه از منافع ملی کشور عزیزمان نیز در این منطقه حفاظت می کنیم. تمام نقاط جهان . .

فرمانده نیروی دریایی ارتش از انجام ماموریت های ناوگروه های این نیرو در آب های آزاد خبر داد و گفت: اکنون که روز نیروی دریایی را در این مکان جشن می گیریم، دو ناوگر از نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام وظیفه هستند. به مناطق اقیانوسی و یک ناوگروه نیز اعزام شده است.

امیر ایرانی با اشاره به فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش در عرصه بین‌الملل تصریح کرد: توسعه دیپلماسی دریایی و همکاری با نیروی دریایی کشورهای همسایه و دوست را همواره مدنظر داشته‌ایم و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ایم. یکی از اعضای فعال سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند (Ivens) ریاست مشترک دو کارگروه از سه کارگروه آن را بر عهده دارد و ما سومین جلسه کارگروه امنیت دریایی Ivens را در اکتبر گذشته در تهران برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای سطح امنیت جمعی در منطقه اقیانوس هند، مرکز بین المللی همکاری های امنیتی دریایی را در سواحل مکران در شمال این اقیانوس راه اندازی کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره دیگر فعالیت‌های این نیرو خاطرنشان کرد: بازدید متقابل از بنادر و بازدید، رزمایش مشترک و ترکیبی، تعاملات و تبادلات آموزشی و عملیاتی، شرکت در جلسات و نشست‌های مختلف دریایی و همچنین پذیرایی و شرکت در مسابقات نظامی از جمله فعالیت این نیرو به توسعه دیپلماسی و تعمیق گسترش‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران کمک کرد.

وی افزود: ما نیروی دریایی ارتش با اعزام بیش از 87 اسکادران عملیاتی به دریاهای دور، نه تنها امنیت ناوگان تجاری کشور را تامین کردیم بلکه به کشتی ها و شناورهای سایر کشورها در خطوط دریایی بین المللی کمک کردیم.

امیر جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران با اتکال به خداوند متعال تدابیر رهبر معظم انقلاب برای ساخت نیروی دریایی شایسته را سرلوحه کار خود قرار خواهد داد. ملت ایران و فرمانده کل قوا گام های خود را محکم تر، مصمم تر و امیدوارتر خواهد کرد و تمام تلاش خود را در گام دوم انقلاب برای ساختن نیروی دریایی شایسته ملت ایران به کار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید