تجهیزات ناوشکن سهند با هشت پرتاب کننده موشک کروز


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905822

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ظرفیت نیروی دریایی ارتش در زمینه استفاده از موشک های کروز زمین به زمین دو برابر شده است و ناوشکن ها به هشت لانچر موشک کروز مجهز می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت و گو با اشاره به پیشرفت و ارتقای ناوشکن های نداجا گفت: با توجه به پیشرفت هایی که در کشور در حال رخ دادن است محدودیتی برای تجهیز و ارتقاء توان و رزم نداریم. آمادگی قطعات ما

امیر ایرانی افزود: در خصوص استفاده از موشک های کروز زمین به زمین، ظرفیت ما دو برابر شده و ناوشکن ها به هشت لانچر موشک کروز مجهز می شوند و رونمایی از این دستاورد به زودی اتفاق می افتد، البته ناوشکن سهند هم اکنون این تجهیزات را دارد. . .

فرمانده نداجا ادامه داد: سامانه های سطح به هوای برد متوسط ​​نواب بر روی ناوشکن ها نصب شده و سطح اولیه آنها دو برابر شده است. علاوه بر این، هم ناوشکن سهند و هم سایر ناوشکن‌ها به سامانه‌های دفاع نقطه‌ای مجهز هستند. در منطقه زیر آب، سیستم های هیدروآکوستیک کشتی های ما به طور جدی مدرن شده است.

وی افزود: ناوشکن دماوند نیز مراحل آزمایشی خود را می گذراند و امیدواریم بتوانیم به وعده خود عمل کنیم و 16 آذرماه ناوشکن دماوند وارد نیروی دریایی ارتش شود.

دریادار ایرانی گفت: انشاالله به زودی ناوشکن های ما به موشک های کروز ابومهدی و حتی موشک های دوربرد مجهز خواهند شد. این موشک می تواند در محیط جنگ الکترونیک به خوبی عمل کند. آزمایش های این موشک انجام شده و دشمن از توانایی های این موشک اطلاع دارد. ما همچنین در حال کار بر روی یک موشک با برد بلندتر هستیم و مردم را در مورد آن مطلع خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به تشریح جزئیات تسخیر دو قایق آمریکایی پرداخت و گفت: زمانی که در دریا هستیم امنیت و امنیت همه شناورها برای ما مهم است. ناوشکن جماران در حال انجام ماموریت در دریای سرخ بود که با دو شناور بدون سرنشین مواجه شد. بستگان تماس گرفتند و مشق شب را دریافت کردند. ما همچنین بررسی کردیم و دیدیم که هیچ علامت مشخصی روی این قایق ها وجود ندارد. با بی سیم دو سه ساعت وقت خواستیم این شناورهای کی بود اما کسی جواب نداد.

وی ادامه داد: سپس دستور دادیم این شناورها جمع آوری شود. پس از این ماجرا، آمریکایی ها ابتدا با یک هلیکوپتر و سپس با دو ناوشکن وارد صحنه شدند و گفتند که این کشتی ها برای ما هستند و ما آنها را برمی گردانیم. در پاسخ گفتیم از آنجایی که این شناورها فاقد علائم شناسایی هستند و امنیت کشتیرانی را به خطر می اندازند، موظف به پس گیری آنها هستیم. طبق معمول آمریکایی ها التماس می کردند و التماس می کردند که بعد از مدتی کشتی هایشان را بگیرند و گفتند این بار آنها را برگردانید و دیگر آن قایق ها در آن منطقه حضور نخواهند داشت.

دریادار ایرانی در خصوص ادعای آمریکایی ها مبنی بر برداشتن دوربین این کشتی ها توسط نیروهای کشورمان، گفت: این قایق ها ممکن است در زمان سوار شدن آسیب دیده باشند و در شرایط استاندارد نبوده و در آب نیز رها شده باشند. دوربین معمولی برای ما مهم نیست و اگر آمریکایی ها نیاز داشته باشند می توانیم دوربین های ساخت جمهوری اسلامی را در اختیارشان بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید