موشک های کروز نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت به سمت اهداف تعیین شده شلیک کردند

ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923046

رزمایش نیروی دریایی سپاه با نام «سردار شهید نصرالله شفیعی» با هدف نشان دادن اقتدار و آمادگی این نیرو برای مقابله با تهدیدات محسوس در خلیج فارس و عملکرد بهینه سامانه دریایی برای موشک‌های کروز، پهپادهای رزمی و پهپادهای شناسایی با اهداف و سیستم های چندگانه خاص و همزمان زیرسطحی هوشمند بدون سرنشین با موفقیت کامل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سپاه نیوز، رزمایش نیروی دریایی سپاه با نام «سردار شهید نصرالله شفیعی» با هدف نشان دادن اقتدار و آمادگی نیرو برای مقابله با تهدیدات محسوس در خلیج فارس و عملکرد بهینه سامانه موشکی عملیات دریایی، پهپادهای رزمی برگزار می شود. و سیستم های هوشمند زیرزمینی چند منظوره خاص و همزمان و بدون سرنشین با موفقیت کامل انجام شد.

امیر دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام برگزاری رزمایش نیروی دریایی سپاه به نام شهید نصرالله شفیعی (ره) گفت: در این رزمایش سامانه‌های موشکی کروز نیروی دریایی از کلاس‌های مختلف، هواپیماهای بمب‌افکن و چند نقطه زن و اهداف همزمان استفاده شد. سامانه های هوشمند زیرزمینی بدون سرنشین، شلیک موشک بالگرد، بالگرد تکاوران ویژه در مواضع متحرک و شناور، رژه قدرت بسیج نیروی دریایی نفرات اصلی و سایر مولفه های دفاعی قدرت در ناوگان سپاه عملکرد بسیار مطلوبی داشت.

وی با تاکید بر اینکه در این رزمایش تمامی مراحل عملیاتی برنامه ریزی شده با زمان مشخص با موفقیت کامل به پایان رسیده است، افزود: هندسه قدرت رزمی بر اساس تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن و به برکت اسلام طراحی و ساخته شده است. انقلاب توسط دانشمندان جوان و تولید و تکثیر کشور و کاملاً بومی و ملی است و ما در این زمینه نیازی به هیچ حزب خارجی نداریم و کاملاً مستقل و خودکفا هستیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به ویژگی های متمایز این رزمایش نسبت به رزمایش های گذشته خاطرنشان کرد: نبرد سطحی ناوهای تهاجمی و ناوهای موشک انداز با پرتاب موشک های کروز مستقر در دریا و انواع موشک ها و مین گذاری گسترده تهاجمی و دفاعی. در رزمایش شلیک و اصابت همزمان موشک‌های کروز نیروی دریایی از دو نقطه جغرافیایی مختلف به یک هدف خاص، اصابت پهپادها به هدفی خاص از نقاط مختلف از جمله اقداماتی بود که در این رزمایش با موفقیت انجام شد.

دریادار تنسیری، تنوع و حجم آتش و انفجار در سواحل جزیره فارس به منظور تمرین دفاع مستحکم، استفاده از سلاح های زیرزمینی هوشمند برای حمله و انهدام پایگاه ها و تأسیسات دریایی و ساحلی دشمن، سازماندهی کامل و استفاده از قدرت نارنجی دشمن طبقاتی فرضی. وی دشمن واقعی را از دیگر برنامه های این رزمایش عنوان کرد که به درستی اجرا شد.

وی حضور فعال و گسترده نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی سپاه در جغرافیای رزمایش ارتقای امنیت سواحل و آب های سرزمینی را از دیگر ویژگی های رزمایش شفیعی دانست و افزود: اجرای حمله آبی خاکی به پایگاه های دریایی. و تأسیسات دشمن و هماهنگی و هم افزایی با استفاده از شبکه یکپارچه پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از برنامه های پیش بینی شده در این رزمایش بود که با کیفیت و دقتی مثال زدنی به میدان آمد.

دریادار تنگسیری در پایان این رزمایش را در فهرست یگان های نیروی دریایی سپاه و برنامه های آموزشی سالیانه تشریح و تصریح کرد: به فضل الهی، آموزش همه جانبه نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های خلیج فارس، دریا. عمان و تنگه دریای هرمز چیزی نیست. غزندی متوجه امنیت پایدار کنونی در این منطقه نخواهد شد و نیروهای فرامنطقه ای نیز به خوبی از آمادگی رزمندگان ما برای مقابله قاطع با هرگونه تهدید و ماجراجویی به عنوان یک واقعیت مسلم آگاه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید