ما 44 موشک از 50 موشک پرتاب شده توسط روسیه را منهدم کردیم


ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907364

مقامات دولتی و نظامی اوکراین می گویند پدافند هوایی این کشور 44 موشک از 50 موشک شلیک شده توسط روسیه به مناطق مختلف را منهدم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وبسایت “کیف ایندیپندنت” به نقل از مقامات دولتی و نظامی اوکراین مدعی شده است که پدافند هوایی این کشور 44 موشک از 50 موشک شلیک شده توسط روسیه را در مناطق مختلف منهدم کرده است.

در همین رابطه، دنیس شمیخال، نخست‌وزیر اوکراین گفت: ارتش روسیه امروز حملات موشکی و پهپادی را علیه 10 استان انجام داد که بیشتر این حملات دفع شد، اما 18 هدف نیز منهدم شد که بیشتر آن‌ها تأسیسات و زیرساخت‌های انرژی بودند.

«ویتال کلیچکو» شهردار کیف، پایتخت اوکراین نیز گزارش داد که پس از حمله موشکی امروز، آب 80 درصد مناطق مختلف شهر قطع شده است.

وی در این زمینه افزود: روز دوشنبه چندین منطقه از شهر کیف مورد اصابت موشک قرار گرفت که برق و آب بخش زیادی از شهر قطع شد و به دلیل آسیب به زیرساخت های انرژی، برق هم اکنون قطع شده است. به 35000 آپارتمان در کیف کاهش یافت.

ساعاتی پیش رسانه های اوکراینی گزارش دادند که پایتخت این کشور و چند شهر دیگر اوکراین در معرض حملات موشکی قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش ها، آژیرهای حمله موشکی در شهرهای زاپوروژیه، خارکف، اودسا، نیکولایف، کیرووگراد، چرکاسی، چرنیوتسی، وینیتسیا، ژیتومیر به صدا درآمد.

«ایگور ترکوف» شهردار شهر خارکف اعلام کرد که تأسیسات و زیرساخت های استراتژیک این شهر هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید