روسیه چهار موشک آمریکایی را در اوکراین منهدم کرد


ساعت: 17:02
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918921

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور طی 24 ساعت چهار موشک ضد رادار آمریکایی هارم (HARM) را بر فراز استان بلگورود در مرز اوکراین سرنگون کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه (19 دسامبر) گفت که نیروهای این کشور طی 24 ساعت چهار موشک ضد رادار هارم (HARM) ساخت آمریکا را بر فراز منطقه بلگورود در مرز اوکراین سرنگون کردند.

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری روسی تاس، صبح روز یکشنبه بر اثر گلوله باران اوکراینی در این منطقه یک نفر کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در درخواست کمک تسلیحاتی بیشتر از غرب، گفته بود که ارائه سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته به اوکراین «روسیه را مجبور می‌کند تا تجاوزات خود را متوقف کند و ما را به پایان جنگ نزدیک‌تر کند».

در ادامه حمایت کلی غرب از اوکراین و افزایش فشار آنها علیه روسیه، اخیراً مشخص شد که انکیلیس موشک های هدایت شونده اوکراین را تامین کرده است.

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که لندن به عنوان بخشی از بسته کمکی خود، موشک‌های بریمستون ۲ که یک موشک هدایت شونده است، در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده است. پیش از این اخباری مبنی بر امکان ارسال سامانه های دفاع موشکی پاتریوت به اوکراین منتشر شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید