روسیه سامانه دفاع هوایی اس 300 اوکراین را منهدم کرد

وی گفت: یک پرتابگر و یک ایستگاه راداری سامانه موشکی ضدهوایی اس-300 اوکراین در منطقه شهرهای آودیوکا و رای الکساندروکا جمهوری خلق دونتسک منهدم شد.

به گفته این فرمانده نظامی روسیه، هوانوردی عملیاتی – تاکتیکی، نیروهای موشکی – توپخانه و نیروهای مسلح روسیه در یک روز 65 واحد توپخانه را در 102 منطقه به مواضع، نیروها و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین حمله کردند.

به گفته وی، قبل از اجرای آتش بس، ارتش روسیه در یک روز سه انبار را با مهمات توپخانه نیروهای مسلح اوکراین در جمهوری خلق دونتسک و منطقه خرسون منهدم کرد. وی گفت: سامانه های پدافند هوایی روسیه در روز گذشته پنج پهپاد را منهدم کردند. در همین حال، هشت موشک آمریکایی از سامانه پرتاب HIMARS نیز رهگیری شد.

آتش بس نیروهای روسیه در منطقه عملیات ویژه ارتش از ساعت 12:00 روز جمعه به طور رسمی اجرا شد.

همزمان، کاخ سفید روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده یک بسته کمک نظامی جدید 3 میلیارد دلاری به اوکراین ارائه خواهد کرد.

در بیانیه منتشر شده توسط کاخ سفید آمده است: بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده به اوکراین شامل 682 میلیون دلار برای متحدان کیف برای جبران تجهیزاتی است که در اختیار اوکراین قرار داده اند.

به گزارش المیادین، در بیانیه کاخ سفید در این خصوص آمده است: انتظار می رود کمک های جدید به اوکراین شامل خودروهای جنگی، هویتزر و موشک های زمین به هوا باشد.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: بسته کمکی امروز به کیف شامل 225 میلیون دلار کمک مالی برای نوسازی نیروهای اوکراینی است.

از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید در ژانویه 2021، ایالات متحده با چند ده میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.

تشدید درگیری ها در اوکراین و کشاندن آن به رویارویی نظامی و ایدئولوژیک بین دو جبهه شرقی و غربی، سیاستمداران غربی را وادار کرده است تا از همه چیز خود برای پیروزی در این جنگ استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید