زلنسکی خواستار دریافت سامانه های دفاع هوایی شد


ساعت: 02:36
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918775

رئیس جمهور اوکراین از کشورهای غربی خواست تا سامانه های پدافند هوایی موثر در اختیار این کشور قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری النشره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، حفاظت از مرزهای این کشور را یک اولویت ثابت اعلام کرد و گفت: اوکراین برای همه سناریوهای ممکن علیه روسیه و بلاروس آماده است.

بر اساس این گزارش، زلنسکی گفت: دفاع از مرزهایمان در برابر روسیه و بلاروس اولویت همیشگی ماست و برای همه سناریوهای دفاعی ممکن آماده می شویم.

رئیس جمهور اوکراین همچنین از کشورهای غربی خواست تا سامانه های پدافند هوایی موثر در اختیار آن کشور قرار دهند.

این اظهارات زلنسکی در آستانه سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به بلاروس و صحبت در مورد حملات جدید احتمالی روسیه از بلاروس است.

این در حالی است که رئیس جمهور اوکراین قبلاً اعتراف کرده بود که برای مذاکره با روسیه تحت فشار قرار گرفته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی LCI فرانسه اذعان کرد که برای نشستن بر سر میز مذاکره با مسکو تحت فشار قرار گرفته است.

رئیس جمهور اوکراین بدون اشاره به این کشور خاص گفت: افرادی هستند که از من می خواهند پای میز مذاکره بنشینم. اما دلیلی برای مذاکره با روسیه نمی بینم.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین در 24 فوریه (5 مارس 1400) آغاز کرد. مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های خودمختار دونتسک و لوگانسک برای محافظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد. به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «حمایت از مردمی دانست که بیش از هشت سال توسط رژیم کیف تحت نسل کشی و آزار و اذیت قرار گرفته اند».

دیدگاهتان را بنویسید