زلنسکی خواستار تقویت تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران شد


ساعت: 18:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1909051

رئیس جمهور اوکراین از رئیس کمیسیون اروپا خواست تحریم ها علیه ایران را تقویت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اگرچه تلاش اوکراینی ها برای پیشروی در مناطق تحت اشغال روسیه پیشرفتی نداشته است، رئیس جمهور آن کشور خواستار افزایش تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران شده است.

در پیامی در توییتر، زلنسکی در تماسی با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در حالی که به دنبال افزایش کمک به اوکراین در سال 2023 بود، نوشت: «من به اهمیت ادامه ابتکار غلات برای امنیت غذایی جهانی اشاره کردم.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه نوشت: ما درباره افزایش تحریم ها و مقابله با اقدامات ایران که از تجاوز حمایت می کند گفتگو کردیم.

با این حال فون در لاین در توییت خود درباره این تماس اشاره ای به گفتگو با ایران نکرد و نوشت: «خوشحالم که همچنان با زلنسکی در ارتباط نزدیک هستم. توسعه مثبت: این هفته ما بسته حمایت مالی برای اوکراین را برای سال 2023 پیشنهاد خواهیم کرد. «اتحادیه اروپا تا زمانی که نیاز باشد در کنار اوکراین است.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، مقامات اوکراینی برای توجیه ناکامی‌های خود در این زمینه انگشت خود را به سمت ایران نشانه رفته‌اند و ادعا می‌کنند که ایران موشک و پهپاد به روسیه ارسال می‌کند.

کیف با توسل به این توهمات از یک سو سعی در لغو استوارنامه سفیر ایران در کیف و کاهش کارکنان دیپلماسی ایران داشت و از سوی دیگر اخیراً (4 مهرماه) وزیر امور خارجه این کشور خواستار تحمیل شد. تحریم های ائتلاف اروپایی علیه ایران و یک روز بعد نیز گفت که پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک با ایران را به رئیس جمهور آن کشور داده است.

زلنسکی کمدین، که بعدها رئیس جمهور اوکراین شد، به دنبال دریافت تضمین های امنیتی از غرب در برابر همسایه قدرتمند شرقی از طریق عضویت کشورش در ناتو بود. با این حال، نه تنها تلاش های او برای عضویت در ناتو شکست خورد، بلکه قلمرو اوکراین در دوران ریاست جمهوری او نزدیک به 20 درصد کوچک شد.

از آنجایی که دولت اوکراین از ایران به عنوان بهانه ای برای توجیه شکست در جنگ اوکراین استفاده می کند، حسین امیرعبدالخیان، وزیر امور خارجه ایران روز شنبه ۲۳ آبان به خبرنگاران گفت: «روابط ما با روسیه بر اساس همسایگی و منافع متقابل است. این سروصدا از برخی کشورهای غربی شروع شد که ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است. قسمت موشک کاملا اشتباه است و قسمت پهپاد صحیح است. ما ماه‌ها قبل از جنگ در اوکراین مقدار کمی پهپاد به روسیه ارائه کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید