تحریم های جدید ایران علیه اتحادیه اروپا و انگلیس

جزئیات این تحریم ها به شرح زیر است:

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قوانین و سازوکارهای تحریمی مربوطه از قبیل اقدام متقابل اشخاص و مؤسسات زیر در اتحادیه اروپا و بزرگ رژیم انگلیس به دلیل حمایت از تروریسم و ​​گروه های تروریستی، تحریک و ترویج اقدامات تروریستی و خشونت آمیز علیه مردم ایران، مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، ترویج خشونت و بی نظمی در ایران، نشر اکاذیب و ترویج اطلاعات کذب درباره ایران و مشارکت در تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران که تروریسم اقتصادی تلقی می‌شوند تحت تحریم هستند.

جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن اقدامات اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل و نیز خودداری از مخالفت با اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور که ناقض تعهدات بین‌المللی در زمینه مبارزه با تروریسم هستند، تصریح کرد: اقدامات در اجرا و افزایش تحریم های ظالمانه این نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور سازمان ملل است.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبات مراجع ذیربط اقدامات لازم از جمله ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی را انجام خواهند داد. در نظام مالی و بانکی و مصادره اموال و دارایی ها در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران. جهت اعمال این تحریم ها معمول خواهد بود.

الف) اتحادیه اروپا:
موسسات و شرکت ها:
1- فرماندهی متفقین اروپایی SACEUR
2- فرماندهی و لشکر ملی عملیات فضایی عمومی ارتش آلمان
3- شرکت صنعتی نظامی آلمان Maffei Wegmann Kraus
4- شرکت صنایع نظامی آلمان Quantum-Suystem GMBH
5- شرکت صنایع نظامی آلمان Thyssenkrupp Marine System
6- شرکت صنایع نظامی. اس.جی. آلمان ESG
7- شرکت صنایع نظامی من. ب ژانویه. ای آلمان، MBDA
8- ائتلاف اروپایی برای اسرائیل، بلژیک
9- مرکز اطلاعات و اسناد اسرائیل، هلند
10- بنیاد مسیحیان برای اسرائیل، هلند
11- شرکت تسلیحات یورو اسپایک
12- Thales یک شرکت فرانسوی مستقر در امارات
13- شرکت تسلیحاتی آلمانی HENSOLDT مستقر در امارات

دیدگاهتان را بنویسید