ایالات متحده در حال ارسال سامانه های دفاع هوایی به اوکراین است


ساعت: 20:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816148

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، ایالات متحده و متحدانش در ناتو در حال ارسال سامانه های موشکی زمین به هوا به اوکراین هستند که قادر به هدایت موشک های کروز هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایالات متحده و متحدانش در ناتو در حال ارسال چندین سامانه موشکی زمین به هوا به اوکراین هستند. به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، این سامانه ها شامل سامانه های پدافند هوایی متحرک دوران شوروی SA-12، SA-10، SA-8 و SA-14 است.

به گزارش شبکه آمریکایی «سیانان»، این سامانه‌ها برد کوتاه‌تری نسبت به سامانه اس-300 ادعایی اوکراین دارند، اما برد بیشتری نسبت به موشک‌های دو لول استینگر دارند که قبلاً در اختیار اوکراین قرار گرفته بود و توانایی هدف‌گیری کروز داوا را دارند. موشک ها به گفته این مقام عالی رتبه آمریکایی، این سامانه ها توسط کشورهای همکار ناتو خریداری شده و در راه است.

پیش از این رویترز گزارش داده بود که وزرای دفاع ناتو امروز (چهارشنبه) با همتای اوکراینی خود دیدار خواهند کرد که احتمالاً خواهان ارائه تسلیحات و جنگنده های بیشتر به کشورشان خواهد بود. این نشست حدود یک هفته قبل از ورود رهبران ناتو از جمله جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به بروکسل برگزار می شود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: ما باید مواضع نظامی خود را مطابق با این واقعیت جدید تنظیم کنیم. وزیران درباره گام های مهم برای تقویت امنیت خود در طول زمان در همه زمینه ها بحث خواهند کرد.

اظهارات دبیرکل ناتو در حالی بیان می‌شود که دست‌کم ده‌ها متحد قدرتمند ناتو، از جمله ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه، نیروها، کشتی‌ها و هواپیماها، علی‌رغم هشدارهای روسیه نسبت به توسعه‌طلبی ناتو هستند که یکی از دلایل عملیات ویژه است. در اوکراین جنگ دیگری را در جبهه شرقی اتحاد نظامی مستقر کردند و آن را در حالت آماده باش قرار دادند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) درباره مذاکرات این کشور با اوکراین اظهار نظر کرد و گفت که مذاکرات صلح آسان نیست، اما هنوز امیدی برای مصالحه وجود دارد. او افزود که اوکراین نمی تواند سلاح هایی داشته باشد که تهدیدی برای روسیه باشد.

لاوروف گفت: «هیچ سلاحی در اوکراین وجود ندارد که تهدیدی برای روسیه باشد». ما آماده‌ایم تا در مورد انواع سلاح‌هایی که تهدیدی برای ما نیستند، هماهنگ کنیم.» وزیر امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که این موضوع حتی خارج از عضویت کیف در ناتو نیز باید حل شود، زیرا کشورهای غربی اکنون می توانند سلاح های ضربتی در اختیار اوکراین قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید