ایالات متحده 44 پرواز خطوط هوایی چین را لغو کرد

ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802747

در اقدامی تلافی جویانه، ایالات متحده 44 پرواز نیروی هوایی چین از ایالات متحده را در واکنش به لغو پروازهای چین به دلیل محدودیت های کرونری لغو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در واکنش به تصمیم دولت چین برای لغو برخی پروازها به آمریکا به دلیل ترس از تاج، 44 پرواز خطوط هوایی چین از آمریکا را لغو می کند.

وزارت حمل و نقل ایالات متحده اعلام کرده است که این تعلیق از 30 ژانویه با لغو پروازهای خطوط هوایی جیامن از لس آنجلس به شیامن آغاز می شود و تا 29 مارس ادامه خواهد داشت.

این تصمیم برخی از پروازها به جیامن، ایر چین، چین جنوبی و چین شرقی را به حالت تعلیق در می آورد.

از پایان سال گذشته، مقامات چینی 10 پرواز خطوط هوایی یونایتد، 10 پرواز امریکن ایرلاینز و 14 پرواز خطوط هوایی دلتا را به دلیل مثبت شدن آزمایش تاج مسافران خود لغو کرده اند. وزارت حمل و نقل آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت چین از لغو پروازهای بیشتر خبر داده است.

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن گفت: سیاست پروازهای بین المللی که وارد چین می شوند برای همه خطوط هوایی خارجی یکسان است.

وی اقدام تلافی جویانه آمریکا را “بسیار غیر منطقی” خواند و از ایالات متحده خواست که پروازهای عادی خطوط هوایی چین را مختل نکند.

وزارت حمل و نقل ایالات متحده می گوید فرانسه و آلمان سیاست های مشابهی را علیه اقدامات کرونایی چین اتخاذ کرده اند. این وزارتخانه اعلام کرد که این تعلیق بر خلاف منافع عمومی است و اقدامات یکجانبه چین علیه خطوط هوایی آمریکا برخلاف توافقات دوجانبه است.

چین همچنین چندین پرواز ایالات متحده توسط خطوط هوایی چینی را پس از مثبت شدن آزمایش تاج مسافران آنها لغو کرد.

وزارت حمل و نقل آمریکا گفته است که اگر چین در سیاست خود تجدید نظر کند و شرایط بهتری را برای نیروی هوایی آمریکا فراهم کند، آمریکا دوباره تصمیم خواهد گرفت. اما اگر چین پروازهای بیشتری را لغو کند، ایالات متحده اقدامات جدیدی را انجام خواهد داد.

چین مرزهای مسافری خود را بسته و تعداد کل پروازهای بین‌المللی خود را به 200 پرواز در هفته افزایش داده است که تنها 2 درصد نسبت به سطح قبلی از زمان بحران تاج و تخت است.

قبل از تعطیلی اخیر، سه شرکت هواپیمایی آمریکایی و چهار شرکت هواپیمایی چینی حدود 20 پرواز در هفته بین دو کشور انجام می دادند. این رقم برابر با 100 پرواز در هفته قبل از بحران کرون است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید