تعلیق فعالیت های بخش مهندسی نیروی هوایی ایالات متحده در غرب آسیا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک مقام نظامی آمریکا روز چهارشنبه از تعلیق بخش مهندسی نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه خبر داد.

پایگاه خبری شبکه العربیه شامگاه چهارشنبه به نقل از یک مقام نیروی هوایی آمریکا گزارش داد که فعالیت یگان مهندسی واکنش سریع نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه به حالت تعلیق درآمده است. واحد مهندسی واکنش سریع نیروی هوایی ایالات متحده به ساخت فرودگاه در عربستان سعودی، عراق، افغانستان و سایر کشورهای منطقه کمک کرده است. این یگان در روزهای گذشته طی مراسمی در پایگاه هوایی العدید قطر از پایان عملیات خود در منطقه خبر داد.

این واحد از ارتش ایالات متحده قادر به واکنش سریع و عملیات در محیط های دوردست در سراسر جهان است. ماموریت نیروهای این یگان حرکت سریع برای پشتیبانی از عملیات ویژه یا استقرار اضطراری در سراسر جهان است.

مقامات نظامی آمریکا تاکید کردند که با وجود این تغییر، ایالات متحده به حضور نظامی خود در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

این گزارش می افزاید: بر اساس استراتژی جدید امنیت ملی دولت آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، سیاست خارجی آمریکا بیش از حد بر سیاست های نظامی محور و با توجه به تهدیدات اصلی چین و روسیه برای کشورهای امنیت ملی آمریکا متمرکز است. ، اکنون ایالات متحده مواضع سیاسی و نظامی خود را بر این اساس تطبیق داد.

چارچوب جدید سیاست خارجی که در استراتژی امنیت ملی آمریکا مشخص شده است، بیان می کند که ایالات متحده تضمین خواهد کرد که متحدانش در خاورمیانه قادر به دفاع از خود در برابر تهدیدهای خارجی هستند. استراتژی جدید بیان می کند که ایالات متحده اجازه نخواهد داد قدرت های خارجی یا منطقه ای حرکت آزاد کشتی ها را در آبراه های خاورمیانه تهدید کنند.

در همین حال، آخرین رتبه‌بندی «قدرت نظامی آمریکا» نشان می‌دهد که ارتش آمریکا طی سال‌ها ضعیف‌تر شده و در خطر ناتوانی در پاسخگویی به تهدیدات علیه منافع ملی قرار دارد.

گزارش اتاق فکر هریتیج نشان می‌دهد که بر اساس شاخص‌های این پژوهشکده، ارتش آمریکا رتبه پایینی کسب کرده است.

اندیشکده هریتیج توانایی ارتش آمریکا برای پیروزی همزمان در دو درگیری بزرگ در مناطق مختلف جهان را اندازه گیری کرد و به این نتیجه رسید که ارتش این کشور در خطر شکست در یک درگیری بزرگ منطقه ای قرار دارد و در دو درگیری تقریباً همزمان، مجهز نیست.

بر اساس گزارش اندیشکده هریتیج، نیروی هوایی ایالات متحده به دلیل مشکلات مربوط به استخدام و حفظ خلبان، رتبه کلی “بسیار ضعیف” را دریافت کرد. نیروی دریایی و فضایی نیز رتبه “ضعیف” دریافت کرد.

وب سایت «19 چهل و پنج» نیز اخیرا در گزارشی به کمبود نیروی انسانی در ارتش و وزارت دفاع آمریکا اشاره کرده است.

این گزارش می گوید که بحران استخدام ارتش ایالات متحده نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد. در سال مالی جدید که هفته گذشته آغاز شد، ارتش ایالات متحده هنوز 25 درصد از هدف جذب نیرو فاصله دارد.

در حالی که ارتش ایالات متحده در حال حاضر با بحران استخدام مواجه است، کارشناسان معتقدند که این بحران در سال های آینده شدیدتر خواهد شد و ارتش ایالات متحده با بحران نگهداری عمیق تر مواجه خواهد شد.

دلیل نگرانی در مورد ابقای نیروهای باقی مانده این است که اگرچه تلاش ها برای جذب نیروهای جدید با شکست مواجه شده است، اما نیروهایی که لباس نظامی بر تن دارند به دلیل کمبود نیروی انسانی مجبور به انجام وظایف بیشتری هستند. در نتیجه، نیروهایی که در حال حاضر در ارتش حضور دارند بیش از حد پراکنده شده اند.

در این گزارش آمده است که ارتش آمریکا در جذب 15000 سرباز جدید شکست خورده است و این مشکل منجر به کاهش غیر ارادی و مخرب خدمات نظامی آمریکا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید