پرواز 19 ساعته بدون توقف استرالیا-ایالات متحده در سال 2025

از پایان سال 2025، تنها 19 ساعت پرواز مستقیم شما را از سیدنی یا ملبورن استرالیا به نیویورک یا لندن می برد. این وعده شرکت هواپیمایی استرالیایی کوانتاس در برنامه های خود است.

Quantas پروژه بلندپروازانه طلوع آفتاب را نامیده است که به پروازهای مستقیم از سواحل شرقی استرالیا به اروپا یا سواحل شرقی ایالات متحده اجازه می دهد.

آلن جویس، رئیس خطوط هوایی Quantas می گوید که این می تواند “مسافت طولانی” را پوشش دهد که سفر به استرالیا را دشوار می کند.

این شرکت هواپیمایی می خواهد 12 هواپیمای مسافربری ایرباس A350-1000 برای پروازهای مستقیم جدید خود سفارش دهد.

علاوه بر پروازهای مستقیم به انگلستان و آمریکا، پروازهای مستقیم به پاریس یا فرانکفورت نیز در آینده امکان پذیر خواهد بود. به گفته جویس، نسل جدید مدل های هواپیما فرصت های کاملا جدیدی را برای مسافران در آینده باز خواهد کرد.

در همین راستا، روز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت) توافقنامه ای بین سران کوانتاس و ایرباس امضا شد.

رئیس شرکت هواپیمایی کوانتاس می گوید با توجه به طولانی بودن پروازهای بدون توقف، هواپیماهای ایرباس با 238 صندلی دارای تجهیزات ویژه خواهند بود.

جویس می گوید قسمت درجه یک هواپیما دارای یک تخت، صندلی راحتی و کمد جداگانه خواهد بود. در بخش اقتصادی، فضای بیشتری در نظر گرفته شده است که امکان جابجایی بیشتر مسافران را فراهم می کند.

کوانتاس برای برتری بر خطوط هوایی سنگاپور تلاش می کند

در پایان سال 2019، کوانتاس پرواز مستقیم 17700 کیلومتری لندن به سیدنی را آزمایش کرد و بوئینگ 787-9 Dreamliner را آزمایش کرد. این پرواز 19 ساعت و 19 دقیقه به طول انجامید و قرار بود در سال 2022 وارد برنامه پروازی شود. همه گیری کرون و بسته شدن طولانی مدت مرزهای کشور منجر به خاتمه این طرح شد.

پروژه Sunrise اکنون آماده است تا با هواپیماهای جدید به واقعیت تبدیل شود.

تا کنون، خطوط هوایی سنگاپور تنها شرکت هواپیمایی بود که طولانی ترین پرواز بدون توقف از سنگاپور به نیویورک را ارائه کرد. مسافران این پرواز 16700 کیلومتری کمتر از 19 ساعت را در هواپیما سپری می کنند.

تا به امروز، خطوط هوایی کوانتاس طولانی ترین پرواز مستقیم به طول 14500 کیلومتر از پرث در غرب استرالیا به لندن را انجام داده است که 17 ساعت به طول انجامیده است.

دیدگاهتان را بنویسید