ایالات متحده برای توقف جنگ در مارب به عمان روی آورد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه عمان اعلام کرد که وزیر امور خارجه عمان با همتای آمریکایی خود تماس تلفنی داشته و طی آن در مورد تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک که مهمترین آنها جنگ یمن است، گفتگو کردند.

وزارت خارجه عمان در وب سایت خود اعلام کرد که بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، سه شنبه شب با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تماس تلفنی داشته است.

وزارت خارجه عمان افزود: در این گفت و گوی تلفنی، دو طرف در مورد تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک، به ویژه حمایت از تلاش ها برای پایان دادن به جنگ در یمن و ترویج گفت و گو بین همه کشورها در یک روند سیاسی که امنیت و امنیت را ارتقا می بخشد، گفتگو کردند. ثبات.» مطمئن است، آنها صحبت کردند.

در این بیانیه آمده است که وزرای خارجه عمان و آمریکا نیز بر لزوم ادامه رایزنی و همکاری بین دو کشور به منظور دستیابی به صلحی که به نفع همه باشد، تاکید کردند.

عمان پیش از این تاکید کرده بود که به تلاش های خود برای دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع در یمن ادامه می دهد، در حالی که مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل در یمن، گفت که عمان شریک اصلی سازمان ملل است.

رسانه های یمن روز سه شنبه گزارش دادند که ارتش و کمیته های مردمی یمن به پیشروی خود در استان مارب و تشدید محاصره نیروهای وابسته به عربستان در این استان ادامه می دهند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن در جریان عملیات های جاری اخیر برای آزادسازی استان مأرب موفق شده اند 12 شهر از 14 شهر مأرب را آزاد کنند و تنها دو شهر مأرب و الوادی هنوز به طور کامل تحت کنترل آنها نیست.

فارین پالیسی اخیراً از دیوید شنگر معاون وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ نوشت که «هوسیت ها» به کندی اما پیوسته در حال پیشرفت هستند و هیچ دلیل قانع کننده ای برای دست کشیدن آنها از عملیات نظامی وجود ندارد. در شرایطی که دولت هادی و نیروهای متحد با او در تضاد هستند، پای میز مذاکره بنشینید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید