رونمایی از جدیدترین موشک کروز ایران پاوه با برد 1650 کیلومتر/ هشدار سردار حاجی زاده به اروپا

رونمایی از جدیدترین موشک کروز ایران پاوه با برد 1650 کیلومتر/ هشدار سردار حاجی زاده به اروپا

سردار حاجی زاده گفت: بعد از فروپاشی شوروی موشک های اسکاد به قیمت 10 هزار دلار برای فروش آگهی شد و همه نیروهای مسلح، ستاد کل و شهید مقدم با خرید آن موافقت کردند، زیرا ما 2.5 میلیون دلار از کره شمالی می خریدیم اما یک نفر. قبول نکردند و اینکه آقایی بود که ما چندین بار سفر کردیم اما باز هم مخالفت کردند و در آخر گفتند این موضوع را ادامه نده و برو خودت این کار را بکن و اگر آن آقا مخالفت نمی کرد آن روز صنعت موشک ما این کار را می کرد. امروز خیلی پیشرفت نکردم

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در برنامه خط مقدم اظهار داشت: منافع آمریکایی ها در ناامنی غرب آسیا و حتی جهان است.

وی افزود: منطقه مقصر حوادث است و اگر قوی و مراقب نباشیم حوادث به ایران هم سرایت می کند.

حاجی زاده ادامه داد: آمریکایی ها امکانات برتری دارند که ما یا تخریب کرده ایم یا آسیب دیده ایم، مانند پایگاه های آنها که هر وقت بخواهیم می توانیم به آنها ضربه بزنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: تا 2000 کیلومتر قادریم کشتی های آمریکایی را بزنیم و آن 2000 کیلومتر به احترام اروپایی هاست که امیدواریم احترام آنها را حفظ کنند.

وی ادامه داد: با وجود موشک مافوق صوت جدید ما، آمریکایی ها دیگر برتری ندارند.

حاجی زاده تاکید کرد: موشک مافوق صوت ما توانایی مانور در خارج از جو را دارد و تنها در 300 کیلومتری هدف می درخشد. به نظر می رسد که آنها هرگز نخواهند توانست سیستم ضد موشکی تولید کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین گفت: سرعت این موشک بیش از 12 تا 13 ماخ است. وی با بیان اینکه همانطور که مکنزی گفت ایران 70 سال تسلط هوایی آمریکا را با پهپادهای خود از بین برده است، خاطرنشان کرد: پهپاد پهن پیکر غزه همزمان 9 بمب را حمل می کند و تداوم پرواز بالایی دارد و ممکن است مشابه mq9 آمریکایی باشد.

حاجی زاده در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: وزن موشک های دوربرد ما یک چهارم کاهش یافته، کارایی آنها افزایش یافته، کارایی کلاهک ها ده برابر شده و زمان آماده سازی نسبت به گذشته یک ششم کاهش یافته است. و قیمت و هزینه های آن بسیار پایین آمده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: موشک های کروز داشتیم و نشان ندادیم و به یاد شهدای کردستان یک موشک کروز با برد 1650 کیلومتر به نام پاوه را عملیاتی کردیم.

وی با بیان اینکه دیگر موشک غیر هدف تولید نمی کنیم، ادامه داد: اکنون با کروز و پهپاد تهدید دشمن را 360 درجه کرده ایم و توانایی ضربه زدن به آنها را از هر جهت داریم.

حاجی زاده گفت: چند سال پیش برای خرید سامانه های پدافندی به روسیه سفر کردم و دیدم دانشمندان آنها پیر هستند در حالی که دانشمندان موشکی ما جوان هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین گفت: در حوزه ماهواره به قابلیت جدیدی برای ارسال ماهواره با وزن و قد بسیار دست یافته ایم. ما ماهواره هایی با سکوهای تاکتیکی داریم.

وی تصریح کرد: در یکی دو سال آینده جهش های بزرگی در ماهواره و گیرنده خواهیم داشت و در آینده خبرهای خوبی خواهید شنید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در حوزه فضایی ما، وزارت دفاع و سازمان فضایی وزارت ارتباطات کار می کنیم و خوبی این دولت این است که هماهنگی و موازی کاری وجود ندارد.

حاجی زاده در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: پس از فروپاشی شوروی، موشک های اسکاد به قیمت 10 هزار دلار برای فروش گذاشته شد و همه نیروهای مسلح، ستاد کل و شهید مقدم با خرید آن موافقت کردند زیرا ما 2.5 میلیون دلار می خریدیم. از کره شمالی اما یک نفر مخالفت کرد و آن آقای آقا بود. ما چندین بار سفر کردیم اما باز هم با هم مخالفت کردند و در نهایت گفتند این موضوع را ادامه ندهید و خودتان این کار را انجام دهید و اگر آقای. آقا آن روز مخالفت نکرده بود، امروز صنعت موشک ما تا این حد پیشرفت نمی کرد.

وی در خصوص حمله موشکی به پایگاه آمریکا در عین الاسد گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی، انتقام خواهی مردم در این عملیات بی تاثیر نبود و این عملیات فقط شلیک چند موشک نبود و این امر پس از جنگ جهانی دوم بی سابقه بود و هنوز هم تأثیر دارد.

وی افزود: اگر آن شب می خواستیم هزار آمریکایی را بکشیم، می توانستیم آنها را بکشیم، اما آنها فقط سرباز بودند و تاثیری نداشت، اما ترامپ، پمپئو و مکنزی باید کشته شوند.

حاجی زاده ادامه داد: آماده بودیم در مرحله اول با شلیک 400 موشک به پایگاه های آنها از اردن تا کویت به آمریکایی ها پاسخ دهیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: فرمانده روسی که به ایران آمد و سامانه سوم خرداد را دید گفت بهتر از نمونه روسی است و توانست با یک شلیک گلوبال هاوک را منهدم کند.

دیدگاهتان را بنویسید