موشک هایی با برد بیش از 300 کیلومتر به اوکراین نمی دهیم


ساعت: 00:35
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885005

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آمادگی تجهیز اوکراین به موشک هایی با برد بیش از 300 کیلومتر را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیه الیوم، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که دولت آمریکا موشک هایی با برد بیش از 300 کیلومتر در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، «جیک سالیوان» گفت: پرزیدنت بایدن معتقد است در حالی که هدف اولیه ایالات متحده این است که تمام تلاش خود را برای حمایت از اوکراین انجام دهد، ماموریت دیگر جلوگیری از وارد شدن به وضعیتی است که منجر به جنگ جهانی سوم شود. “کرد.

در همین حال، یک سناتور روسی گفت که بیانیه واشنگتن مبنی بر اینکه آماده نیست موشک هایی با برد بیش از 300 کیلومتر به کیف ارائه کند، باید سیاستمداران تندرو اوکراینی را بیدار کند.

اولگا کویتیدی در واکنش به اظهارات جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر عدم آمادگی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای ارائه این نوع موشک ها به اوکراین، گفت: این بیانیه باید ذهن افراط گرایان در اوکراین را آگاه کند.

وی افزود: متحدان اروپایی آمریکا نگرانی عمیق خود را از رویدادهای اروپای مرکزی ابراز کرده و به طور خصوصی گفته اند که آمریکا با تسلیح اوکراین مین های زیر دست متحدان اروپایی خود را می گذارد.

این سناتور روسی ادامه داد: اتحادیه اروپا می داند که ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین از سوی آمریکا، شانس روسیه را برای نجات اروپا از این جنگی که هیچکس به آن نیاز ندارد، کاهش می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید