ادعای وزیر دفاع اسرائیل: ایران به بیش از 50 کشور تسلیحات مرگبار می فروشد/ تهران پهپادهایی با برد 1000 کیلومتر به کشورهای اروپای شرقی مانند بلاروس می دهد/ ایران این سلاح ها را به کشورهای آمریکای جنوبی مانند ونزوئلا می فروخت.

ادعای وزیر دفاع اسرائیل: ایران به بیش از 50 کشور تسلیحات مرگبار می فروشد/ تهران پهپادهایی با برد 1000 کیلومتر به کشورهای اروپای شرقی مانند بلاروس می دهد/ ایران این سلاح ها را به کشورهای آمریکای جنوبی مانند ونزوئلا می فروخت.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت: «اثرات منفی ایران در سراسر قاره ها و کشورها در حال افزایش است. سال گذشته دولت ایران به یکی از صادرکنندگان بین المللی سلاح های کشنده تبدیل شد. تهران با بیش از پنجاه کشور جهان در تماس است و به آنها سلاح می فروشد. ایران تامین کننده هواپیماهای بدون سرنشین با برد 1000 کیلومتر به کشورهای اروپای شرقی مانند بلاروس است که پیش از این تهران این تسلیحات را به کشورهای آمریکای جنوبی مانند ونزوئلا می فروخت.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد و مدعی شد که تهران با بیش از پنجاه کشور جهان در تماس است و به آنها سلاح می فروشد. این تحریم در پایان سال 2023 منقضی می شود.

به گزارش انتخاب، گالانت در آن کنفرانس مدعی شد: ایران آشکارا و پنهان به دنبال نابودی اسرائیل است. تهران به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق واسطه ها، یعنی تروریست هایی که در نزدیکی مرزهای اسرائیل فعالیت می کنند، تلاش می کند به این هدف دست یابد. جمهوری اسلامی نه تنها برای اسرائیل، بلکه تهدیدی برای امنیت و ثبات اروپا و کل جهان است.

به گزارش یورونیوز، وی افزود: تاثیرات منفی ایران در سراسر قاره ها و کشورها در حال افزایش است. سال گذشته دولت ایران به یکی از صادرکنندگان بین المللی سلاح های کشنده تبدیل شد. تهران با بیش از پنجاه کشور جهان در تماس است و به آنها سلاح می فروشد. ایران تامین کننده هواپیماهای بدون سرنشین با برد 1000 کیلومتر به کشورهای اروپای شرقی مانند بلاروس است که پیش از این تهران این تسلیحات را به کشورهای آمریکای جنوبی مانند ونزوئلا می فروخت.

یوآو گالانت خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف صادرات تسلیحات از جمهوری اسلامی شد و گفت: جهان باید متحد شود و گام های فوری و سریعی برای توقف فروش تسلیحات به ایران بردارد و سازوکاری بازدارنده و موثر در این زمینه ایجاد کند.

وی افزود: جهان باید قبل از پایان دوره فعلی تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی در پایان سال 2023 وارد عمل شود.

وزیر دفاع اسرائیل با تاکید بر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای، گفت: اگر ایران بدون سلاح هسته ای این گونه رفتار کند، تصور کنید اگر به زرادخانه هسته ای دست یابد چه اتفاقی می افتد. این مشکل یک تهدید غیرقابل تحمل برای امنیت جهانی است. همه ما باید از هر وسیله ممکن برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی هسته ای استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید