برزیل یکی از محورهای اصلی توسعه روابط با کشورهای آمریکای جنوبی است

ساعت: 15:38
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921634

معاون پارلمانی رئیس جمهور کشور در دیدار با رئیس جمهور برزیل به ما گفت: تهران به برزیل به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه روابط با کشورهای آمریکای جنوبی نگاه می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس پس از حضور در سالن عمومی کنگره برزیل و شرکت در مراسم تحلیف و تحلیف لولا داسیلوا به کاخ ریاست جمهوری این کشور رفت و با لولا ظرفیت دیدار کرد. و راه های توسعه روابط و همکاری های دوجانبه، منطقه به روابط بین الملل نگاه کرد و بر تقویت و تعمیق سطح روابط دو کشور تاکید کرد.

حسینی در این دیدار با داسیلوا ضمن اشاره به سفر قبلی خود به تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و از جایگاه برجسته ای است و به دنبال تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی و سیاسی با تهران هستیم. ممکن است. .

رئیس جمهور برزیل تصریح کرد: فضای سیاسی کنونی دو کشور را مقدمه ای برای توسعه همکاری های همه جانبه می دانم و تصمیم داریم از این شرایط برای توسعه روابط در زمینه های مختلف استفاده کنیم.

حسینی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و تبریک صمیمانه و صمیمانه خود به رئیس جمهور کشورمان، اظهار داشت: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از موفقیت شما در انتخابات خرسند هستند و اطمینان داریم که با دیدار رئیس جمهور سران دو کشور، فصل جدیدی را مطابق با منافع دو ملت خواهند دید و با تقویت روزافزون روابط دو کشور، راه ملت های منطقه گشوده خواهد شد.

معاون رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: تهران برزیل را یکی از محورهای اصلی توسعه روابط با کشورهای آمریکای جنوبی می داند.

سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور کشورمان نیز با اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان، ماریو عبدو بنیتز رئیس جمهور پاراگوئه، گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی، گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا، رئیس جمهور بولیوی دیدار و گفتگو کرد. لوئیس آرس همچنین و در حاشیه مراسم افتتاحیه رئیس جمهور سورینام فلیکس یلوآ، معاون رئیس جمهور السالوادور رالف گونسالوس، نخست وزیر سنت وینسنت السالوادور، معاون رئیس جمهور کوبا فیصل بن فرهان، وزیر امور خارجه عربستان، چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین که در این دیدار مسائل مربوط به روابط دوجانبه مطرح شد.

وی در جریان سفر سالوادور حسینی معاون رئیس جمهور کوبا، تقویت روابط دو کشور را با توجه به ظرفیت های بالای در زمینه بیوتکنولوژی، واکسن و مراقبت های بهداشتی مورد تاکید قرار داد و خواستار گسترش بیشتر روابط دو کشور شد.

معاون رئیس جمهور کوبا نیز از توسعه روابط استقبال کرد و بر افزایش سطح تماس ها و گفت وگوها برای تقویت روابط و گشودن زمینه های جدید برای همکاری های متقابل تاکید کرد.

سینی همچنین با اشاره به دیدار قبلی در ابتدای دوره ریاست جمهوری خود بر آغاز فصل جدیدی در روابط دو کشور تاکید کرد.

پترو رئیس جمهور کلمبیا نیز در آگوست گذشته از حضور نماینده ایران در مراسم تحلیف وی قدردانی کرد و از تمایل کشورش برای تقویت روابط دوجانبه گفت.

وی همچنین به فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی، لزوم ادامه مذاکرات آغاز شده توسط عراق را یادآور شد.

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که مصمم هستیم شرایط و نگرانی های موجود را یکی یکی بررسی کنیم تا به نتیجه برسیم.

معاون رئیس جمهور کشورمان همچنین با اعلام آمادگی کشورمان برای همکاری های دوجانبه و بین المللی با السالوادور از وی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

معاون رئیس جمهور السالوادور با ابراز علاقه برای سفر به ایران از آمادگی کشورش برای تقویت و توسعه همکاری ها با تهران خبر داد.

تاکید بر تحکیم روابط دو کشور، دعوت از سران کشور برای دیدار، بررسی راه‌های توسعه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و برداشتن گام‌های جدید در روابط دوجانبه و منطقه‌ای و گفت‌وگوی سازنده مقامات دو کشور از محورهای دیدارهای حسینی بود. سایر دیدارهای دیپلماتیک

دیدار با اعضای سفارت کشورمان در برزیل و گفتگو با مقامات ارشد این کشور از دیگر برنامه های این سفر بود.

دیدگاهتان را بنویسید