امشب خلاصه نهایی خود را به هماهنگ کننده اروپایی خواهیم داد


ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890144

وزیر امور خارجه اعلام کرد: جمع بندی نهایی خود را تا ساعت 12 امشب به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اروپا خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیر عبدالخیان وزیر امور خارجه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه در منطقه وزرای خارجه قطر و عمان و در اروپا فرانسه و ایتالیا در مذاکرات همکاری دارند، گفت: آمریکایی ها مشکلات خود را بزرگ می کنند. در دیالوگ

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اکنون در حال انتقال پیام از طرف آمریکایی به طور خاص در سه موضوع هستیم. در روزهای آینده نظرات نهایی را اعلام خواهیم کرد.


امیر عبدالخیان وی تصریح کرد: ما به آمریکایی‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر نظرات ما در این خصوص که نظرات منطقی است، داده شود، آماده هستیم که وارد فاز اعلام توافق شده و انعقاد آن را با حضور وزرای خارجه انجام دهیم. در وین و مراحل بعدی . بر اساس بیایید برنامه و توافق را تسریع کنیم.

وی افزود: آمریکایی ها پیام می دهند که در آستانه انتخابات کنگره هستند یا قیمت بنزین افزایش می یابد اما برای برداشتن گام نهایی در این زمینه، طرف آمریکایی باید انعطاف پذیری نمایش دادن

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده است که در تمام مراحل مذاکرات در مورد مسائلی که می توانیم زیر خط قرمز خود بوده ایم. انعطاف پذیری نشان دادیم، تاکید کرد: طرف آمریکایی هم خوب است می توان درک کرد که ما تا چه حد انعطاف پذیری نشان دادیم طرف آمریکایی در مذاکرات اخیر وین در مورد دو موضوع انعطاف پذیری به صورت شفاهی بیان کرده است که باید به متن تبدیل شود و در مبحث سوم که در زمینه ضمانتنامه ما باید واقع گرایی طرف آمریکایی را داشته باشیم.


امیر عبدالخیان وی تاکید کرد: اگر آمریکایی ها این واقع بینی را نشان دهند در روزهای آینده به توافق می رسیم و اگر نکنند دنیا به آخر نمی رسد.

وی اعلام کرد: حداکثر تا ساعت 12 امشب جمع بندی نهایی خود را خواهیم داشت با توجه ما مسائل باقی مانده را به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ارائه خواهیم کرد و سپس خواهیم دید که چه بازخورد و واکنشی دریافت خواهیم کرد. اگر طرف آمریکایی با انعطاف پذیری امیدوارم به یک نقطه توافق برسیم و اگر واکنش آمریکا تکرار فجایع داخلی آمریکا باشد، باید بیشتر صحبت کنیم و بحث کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید