تشریح برنامه های هفتگی بسیج توسط معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان/ نذر آزادسازی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سیستان و بلوچستان


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911656

سردار عوض علی فقیری از سلسله برنامه های هفتگی بسیج در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سردار عوض علی فکیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه «بسیج در خدمت مردم ایران» شعار هفته بسیج امسال است، گفت: هفته بسیج از طریق رسانه ها فرصتی است تا از خدمات و ظرفیت سازمان بسیج برای ایفای نقش مردمی استفاده شود.

وی با اشاره به هفته بسیج افزود: در اولین روز از 8 آبان ماه 6 برنامه با عنوان بسیج مظهر سازندگی و پیشرفت در سطح استان برگزار می شود فعالیت جشنواره ای در مرکز استان. رزمایش تخصصی خدمت رسانی به عشایر سیستان و بلوچستان در 11 شهرستان نیمروز، هیرمند، زاهدان، میرجاوه، دلگان، تفتان، گلشن، نیکشهر و زردآباد از جمله آنهاست.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان تصریح کرد: حضور گروه های جهادی متخصص دامپزشکی و واکسیناسیون مناطق عشایری، خدمت رسانی به عشایر با کمک های مؤمنانه و ایجاد امنیت برای کوچ عشایر، تامین آب عشایر، برگزاری دفتر خدمات رسانی با حضور مسئولان حل مشکلات و برگزاری نمایشگاه امید به عشایر و اقتصاد مقاومتی در زاهدان و زابل از جمله برنامه های هفته بسیج است.

وی ادامه داد: در دومین روز با عنوان «مسجد بسیج مظهر و جامعه اسلامی»، راه اندازی طرح مهیا در پایگاه های مقاومت بسیج خواهران در روستاها و شهرستان ها، برگزاری محفل انس با قرآن. جلسه طرح صراط در شهرستان ها و دعوت از نمایندگان در بین دانش آموزان و پرسش و پاسخ در منطقه سیستان و زاهدان، نقش تبیین نقش مسجد در انقلاب اسلامی و معارف اسلامی از صداوسیما انجام می شود. تلویزیون که نقش مسجد در ایجاد و فرهنگ سازی و تفکر بسیجی است.

سردار فقیری با اشاره به روز سوم که با عنوان «بسیج مظهر نوآوری و جهاد علمی» نام داشت، گفت: بسیج در بیانیه گام دوم انقلاب نقش بسیار مهمی را در این بخش پیش بینی کرده است. پیشبرد اهداف و حمایت از مخترعان در استفاده از علم و پژوهش در حل مشکلات استان است.

وی افزود: جشنواره استانی جهاد علم و فناوری، ایجاد نمایشگاه در مرکز استان و کارگاه یک روزه سواد رسانه ای در زاهدان توسط بسیج رسانه اجرا می شود.

این مسئول بیان کرد: بازدید علمی مهندسان از کارخانه سیمان سیستان، برگزاری همایش و تجلیل از مهندسان فعال علمی و پژوهشی جهاد کشاورزی لیگ علمی کشوری دانش آموزان ابتدایی که در سطح استانی برگزار شد. ، کارگاه آموزشی سواد رسانه ای در شهرهای ایرانشهر و زابل برگزار می شود

سردار فکیری اذعان داشت: در چهارمین روز از «بسیج مردم سالاری و ایران مقتدر» در همین راستا افتتاح مراکز کارآفرینی طرح فدک در دو شهرستان، راه اندازی کاروان نظامی بازدید از پیشرفت و توسعه مددکاری اجتماعی برگزار شد. و افتتاح مراکز الگوی رشد طرح باقرالعلوم معاونت علمی، فناوری و تحقیقات، اجرای طرح پیشرفت و خودباوری در قلعه نارنجی چابهار به همت بسیج فرهنگیان و بسیجیان بسیجیان برگزار می شود. دانشگاه زابل با حضور مدرس کشوری در دانشگاه ملی سیستان.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم چهارمین روز بسیج معلمان، بسیج دانشجویی و دانش آموزی تشکیل می شود در روز بسیج دانش آموزی، روز افتتاحیه طرح معاونین حقوقی هر حوزه، یک وکیل مربوط به پیگیری امور حقوقی مردم به صورت رایگان انجام می شود. در خصوص شهید محله به تفکیک محله بحث های مختلفی توسط همه مسئولین انجام می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در پنجمین روز با موضوع “جهاد و شهادت بسیج مظهر” همایش سران و معتمدین طوایف و دیدار چهره به چهره با بسیجیان عشایری برگزار می شود. در شهرهای نیشکر، هیرمند، نیمروز و میرجاو برگزار می شود.

وی تصریح کرد: روز ششم با عنوان «بسیج مظهر ایمان و تربیت اسلامی است» و در این روز مراسم دعای ندبه، همایش پیاده روی خانوادگی در سیستان و بلوچستان، مشارکت سازمان یافته بسیج در نماز جمعه با عنوان میتک صالحین، جشنواره ها. پیش بینی می شود در این جشنواره خدمات جهادی که با حضور فرماندهان سپاه در نماز جمعه و مدیران سیاسی اعم از شیعه و سنی برگزار می شود، خدمات و سفره های خدمات جهادی در 60 نقطه انجام شود.
،
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در آخرین روز هفته تحت عنوان بسیج مقاومت و اقتدار ملی مهمترین برنامه تجمع سراسری و همچنین آزادی زندانیان اجباری جشنواره خانواده در ایستگاه های بسیج، صلواتی، نصب سیاه چادر در. محل برگزاری همایش و نمایش شکوه نیرو از دیگر برنامه های مهم این روز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید