امکان افزایش قیمت بلیط هواپیما تا پایان اردیبهشت

امکان افزایش قیمت بلیط هواپیما تا پایان اردیبهشت

حسن خوشهو معاون سازمان هواپیمایی کشوری از اجرای تصمیمات احتمالی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری هیچ اختیاری در خصوص سایت ها ندارد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اجرای تصمیمات احتمالی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری هیچ اختیاری در رابطه با سایت ها ندارد.

حسن خوشهو در خصوص قیمت پروازهای داخلی گفت: آخرین تغییر قیمت بلیت ها در تیرماه 1400 بوده است که یک سال و نیم از این مشکل می گذرد. تا پایان اردیبهشت ماه امسال تصمیماتی برای رفع برخی از مشکلات شرکت های هواپیمایی که بخشی از آن مربوط به قیمت بلیت هواپیما است، اتخاذ می شود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که سال گذشته دستمزد کارگران حدود 50 درصد افزایش یافته است و امسال هم این مشکل را داریم که دستمزدها حدود 20 درصد افزایش یافته است. این بدون توجه به مسائل مربوط به نرخ ارز و مسائل تامین قطعات هواپیما است. اینها واقعیت های صنعت هوانوردی کشور است.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ایران کشوری قدرتمند و ثروتمند است و من همیشه به این موضوع افتخار کرده ام. اگر فشار بین المللی نبود و ما به بازارها دسترسی عادلانه داشتیم، قطعا صنعت هوانوردی متضرر نمی شد.

خوشهو در خصوص قیمت بلیت هواپیما گفت: قانونگذار در ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه با توجه به تجربه کشور در 40 سال گذشته و همچنین چالش های هوانوردی، آزادسازی قیمت بلیت هواپیما را تصویب کرد تا پاسخگویی به چالش های صنعت

وی در عین حال ادامه داد: اما با چالش ها و تصمیمات دیگری مواجه شدیم که دولت برای تنظیم بازار و حقوق عمومی اتخاذ کرد. اینها تصمیمات بزرگی بود که سازمان هواپیمایی و صنعت هوانوردی به نوعی آن را دنبال کردند.

وی بیان کرد: اما باید اشاره کنیم که معافیت قیمت بلیت هواپیما از نظر سازمان هواپیمایی کشوری معافیت نیست. این موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود و صنعت هوانوردی باید ایمنی و خدمات مطلوب را به این قشر از مردم پرواز تضمین کند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که گاهی در برخی سایت ها چندین قیمت مختلف برای یک مسیر پروازی با اختلاف 500 هزار تومان ارائه می شود، گفت: در یک هواپیما از نوع خاصی وجود دارد. کلاس های قیمتی مختلف مثل بیزینس اکونومی و … داریم ولی قاعدتا در پروازهای داخلی نباید ۵۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت داشته باشیم.

خوشخو گفت: این بخشی از اختیارات و اراده سازمان هواپیمایی خارجی است و گمانه زنی هایی در فضای مجازی وجود دارد، افزود: با همکاری سازمان دادستان، دفاع و تعزیرات تلاش می کنیم ثبات را به بازار بازگردانیم. برای خرید بلیت هواپیما در روزهای آینده.»

وی با تایید کاهش پروازها به دلیل کمبود قطعات گفت: باید بپذیریم که صنعت هوانوردی یکی از سرمایه های کشور است. لطفا این را یک سرمایه ملی در نظر بگیرید. باید قدردان زحمات متخصصان این بخش باشیم. امسال برخی از هواپیماها سال هاست زمینگیر شده و با تلاش متخصصان وارد چرخه خدمات شده اند.

وی تاکید کرد: 170 فروند هواپیمای عملیاتی در کشور داریم و آمارها نشان نمی دهد ایرلاین ها به اندازه کافی کار نمی کنند و خدمات ارائه نمی دهند.

وی همچنین گفت: از مردم می خواهیم بلیط هواپیما را از شرکت ها و اپلیکیشن های مجاز خریداری کنند تا در صورت بروز مشکل، وجه آن مسترد شود.

دیدگاهتان را بنویسید