امکان دیدار رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش و جوانان با سران کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود ندارد.

ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795547

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال آسیا دعا می کند.

سخنگوی کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه گفت: این جلسات در سال های اخیر برگزار شده و به AFC تعهد کتبی داده ایم که مشکلات را حل کند اما بعید است این جلسه برگزار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم اولیایی، سخنگوی کمیته رسیدگی به شکایات حرفه ای باشگاه در گفت و گو با خبر گفت: من این نامه را تایید می کنم اما یادتان باشد فیفا و AFC انتظار دارند باشگاه ها به عنوان یک نهاد اقتصادی و یک قانون تجاری شناخته شوند. شبکه در امور خود مرتبط باشند. در سال های گذشته قول داده بودیم که دولت باشگاه را اداره نمی کند و آن را تجارت تعریف کرده بودیم. امیدواریم AFC باز هم این تخفیف را از ما بپذیرد.

او درباره مشکل مالیات زاغی ها می گوید: معجزه ای که اتفاق نمی افتد. باشگاه ها بارها خواستار اعمال ماده 216 شده اند و اعلام کرده اند که نسبت به بدهی مالیاتی خود معترض هستند و باید در کمیته ای بررسی شود. سازمان مالیاتی موافقت کرد که طبق مقررات بررسی شود تا مشخص شود این میزان مالیات صحیح است یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما به مسائل مالی و بدهی باشگاه ها که کاملا مورد توجه AFC است توجهی نداریم. کنفدراسیون می گوید برای راهیابی به لیگ قهرمانان، باشگاه ها باید توافق مالی و مالیاتی داشته باشند و بدهی نداشته باشند. آیا این دو باشگاه بدهکار نیستند و تمام طلبکاران خود را پرداخت نکرده اند؟ AFC از خدا می خواهد استقلال و پرسپولیس در بازی های آسیایی شرکت کنند.

سخنگوی کمیته صدور مجوز باشگاه های حرفه ای گفت: همه جامعه ورزش می دانند که سرخابی ها بدهی های کلانی دارند و گاهی به دلیل این بدهی ها پنجره نقل و انتقالات آنها بسته می شود. نمی دانم باشگاه های کنفدراسیون چه پاسخی داده اند و آیا پاسخ های آنها قانع کننده است؟ اگر AFC متقاعد شود که این مشکلی نیست، در غیر این صورت پرونده سرخابی ها را به کمیته انضباطی خود خواهد برد.

وی در پایان درباره دیدار رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش و جوانان با سران کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: طبق برنامه چند ساعتی دیگر فرصت نداریم. این جلسات در سال های گذشته برگزار شده و ما به AFC تعهد کتبی داده ایم تا مسائل را حل کند. نمی دانم تعهد جدید را قبول می کنند یا ما وقت داریم، اما بعید است این جلسه برگزار شود، زیرا تا ساعت 15:39 امروز برای ارسال مدارک برای تایید تعیین کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید