امیر جدیدی به آکادمی اسکار پیوست / 397 عضو جدید را دعوت کرد


ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879508

آکادمی آکادمی 397 عضو جدید از جمله امیر جدیدی بازیگر سینمای ایران را پذیرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، اسکار امسال 397 عضو جدید از جمله بیلی آیل، آن یا تیلور جوی و جیمی دورنان را دعوت کرده است و در این فهرست یک امیر جدید از ایران نیز دیده می شود.

در صورت قبول عضویت در آکادمی علوم و هنرهای تجسمی در سال جاری، تعداد کل اعضای آکادمی به 10665 نفر خواهد رسید که از این تعداد 9885 نفر واجد شرایط رای دادن به دور بعدی، یعنی جوایز اسکار 95 خواهند بود. در 12 مارس 2023 برگزار می شود

در میان دعوت شدگان در سال 2020، تعداد زنان افزایش یافته است و 44 درصد از دعوت شدگان را زنان تشکیل می دهند. 37 درصد از دعوت شدگان از اقلیت های قومی و 50 درصد از دعوت شدگان از 53 کشور غیر از ایالات متحده هستند. از این تعداد، 71 نفر نامزد دریافت جایزه اسکار و 15 نفر این جایزه را دریافت کردند.

در کنار امیر جدیدی، عسگر فرهادی، بازیگر قهرمان، فیروزه خسروانی، مستندساز ایرانی برنده جایزه IDFA نیز یکی دیگر از ایرانیان حاضر در این فهرست است.

آریانا دیبوسی بازیگر «داستان غربی» اسپیلبرگ و توری کوتسور بازیگر «کودا» برنده جایزه اسکار شدند. جسی باکلی از The Lost Girl، جسی پلاملندز و کودی اسمیت-مک فی از The Power of the Dog از جمله نامزدهای امسال بودند.

«لوانا: بوفالو در کلاس درس» ساخته پاوو چونینگ دورجی، ریوسکه هاماگوچی کارگردان «ماشین من را برانید»، سیان هدر کارگردان «کد» و جوناس پور راسموسن کارگردان «فرار» نیز به چندین شعبه دعوت شده اند. شما هستید. در حالی که همه آنها در بخش کارگردانی دعوت شده اند، راسموسن در بخش مستند و دورجی، هاماگوچی و هدر نیز در بخش نویسندگان دعوت شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید