ثبت نام 42 هزار و 397 لرستانی در سامانه سراسری مسکن

ساعت: 09:54
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782201

رئیس سامانه طرح های اقدام ملی مسکن در لرستان پیشنهاد کرد؛

شرفی گفت: 42 هزار و 397 لرستانی از ابتدای ثبت نام در سامانه ملی مسکن لرستان ثبت نام کرده اند که از این تعداد 19 هزار و 733 نفر رد شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیلا شرفی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: در مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن که از آذرماه سال 98 به دلیل شیوع تاج آغاز شد، تمامی مراحل ثبت نام به صورت غیرحضوری از طریق سامانه اعلام شده از سوی وزارتخانه انجام شد. مسکن و شهرسازی ظرفیت ثبت نام متاسفانه بسیاری از متقاضیان موفق به ثبت نام نشدند.

وی افزود: در مرحله اول سامانه به گونه ای طراحی شد که با اعلام ظرفیت استان به عنوان مثال تا 2000 متقاضی، سامانه به صورت خودکار پایان ثبت نام را اعلام می کند و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان موفق به ثبت نام نشدند. در فاز اول.»

رئیس برنامه اقدام ملی مسکن در لرستان گفت: بر این اساس و بر اساس رایزنی و درخواست اداره کل مسکن از این وزارتخانه، تمهیداتی اندیشیده شد و با حذف متقاضیان ثبت نامی که فاقد شرایط مسکن هستند، سایر موارد افراد از مرحله اول موفق به رزرو شدند.

وی تصریح کرد: مرحله دوم ثبت نام از اسفندماه سال 93 همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شد.

شرفی گفت: مرحله سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از خرداد ماه سال 99 آغاز شد و در این مرحله نیز متقاضیان طبق روال گذشته در استان ثبت نام کردند.

رئیس برنامه اقدام ملی مسکن در لرستان گفت: آمار ثبت نام تمامی لرستانی ها در سامانه ملی مسکن از ابتدا تا کنون 42 هزار و 397 نفر است که از این تعداد 15 هزار نفر مربوط به شهر خرم آباد است.

شرفی گفت: با توجه به شرایط تکمیل ظرفیت اراضی اعلامی خرم آباد تا پایان فاز سوم، این شهرستان طی مراحل ثبت نام و همچنین در فازهای چهارم و پنجم که 1499 اسفند و 1499 بود، لغو شد. 1400 در اردیبهشت; فقط برای شهرستان های بروجرد، دورود، الیگودرز و کوهدشت ظرفیت ثبت نام وجود داشت.

وی افزود: همچنین داوطلبانی از دستگاه های پشتیبانی، مراکز خدمات حوزه های علمیه، کارمندان وزارت کشور – استانداری و فرمانداری، رانندگان، آموزش و پرورش و … – از طریق دستگاه های دولتی به سامانه اضافه شدند.

رئیس طرح اقدام ملی مسکن در لرستان بابیان اینکه 19 هزار و 33 نفر به دلیل نداشتن شرایط از آمار عمومی ثبت نام در لرستان حذف شده اند، گفت: نداشتن سابقه ملکی از سال 84، عدم دریافت تسهیلات بانکی مسکونی و پنج سال اقامت در شهر مورد تقاضا ملاک ثبت نام قطعی متقاضیان است که به دلیل نبود این شرایط، برخی از ثبت نام های سه مرحله اول حذف شد. سیستم.

وی گفت: پس از طی مراحل ثبت نام، بر اساس توافق با مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، متقاضیان برای ادامه مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده به پیشخوان های منتخب معرفی شدند.

شرفی گفت: کاندیداهای شهرستان های هورم آباد، بروجرد و دورود بالای 100 هزار نفر; جهت تکمیل مراحل ثبت نام نهایی و تشکیل پرونده، افتتاح حساب و واریز وجه از باجه ها با باجه های منتخب آشنا شدند.

رئیس طرح اقدام ملی مسکن در لرستان با اشاره به اینکه متقاضیان سایر شهرهای زیر 100 هزار نفری استان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساماندهی می شوند، گفت: شهرسازی استان، مدیر کل مسکن مهر استان لرستان را ساماندهی کرد. مسکن و شهرسازی شهرستان بورو و معاونت مسکن و ساختمان قرعه کشی برگزیدگان نهایی که مبلغ 40 میلیون تن اولیه را پرداخت کردند برگزار کردند.

وی افزود: در این مرحله از قرعه کشی پروژه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) هرم آباد، پروژه آبشار هرم آباد و پروژه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) بروجرد قرعه کشی شد.

شرفی افزود: بر اساس قوانین وزارت مسکن و شهرسازی امکان جابه جایی واحدهای قرعه کشی بین داوطلبان وجود ندارد. نقل و انتقالات و حتی خرید و فروش سهام ممنوع است. .

رئیس سامانه طرح اقدام ملی مسکن در لرستان گفت: متاسفانه دلالان و برخی بنگاه های معاملات ملکی در قالب طرح ملی مسکن اقدام به خرید و فروش مسکن کرده اند که این اداره کل بارها به شاکیان هشدار داده است که مراقب باشند مشکلی وجود دارد. یا تخلف از این حیث، عواقب آن به عهده متقاضیان خواهد بود.

وی گفت: سه پروژه ملی مسکن هم اکنون در خرم آباد در دست ساخت است که کارگزار 2 پروژه در سایت مسکونی کمالوند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعال است.

شرفی گفت: پروژه 700 واحدی خرم آباد که توسط شرکت کارگزار طاق گستران غرب در حال ساخت است، تاکنون پیشرفت قابل قبولی داشته است.

رئیس سامانه طرح های اقدام ملی مسکن لرستان گفت: پروژه 260 واحدی خرم آباد نیز توسط شرکت ایرا البرز در حال راه اندازی است. این پروژه برج های 15 طبقه نام دارد و اولین برج های مسکونی در فاز دوم محوطه مسکونی کمالوند خرم آباد قرار دارند.

وی افزود: پیش نویس سوم طرح اقدام ملی مسکن در خرم آباد که نام پروژه آبشار است، در حد فاصل شهر پارسیلون و مسکن مهر دره گرم در زمینی به نام آبشار قرار دارد که مراحل طراحی و مشاوره آن انجام شده است. تکمیل شده و به زودی تکمیل خواهد شد ساخت و ساز آغاز می شود. پیمانکار این پروژه تعاونی مسکن فرهنگیان است که سابقه ساخت مسکن فرهنگیان در پروژه مسکن مهر را دارد که رضایت بخش است.

شرفی بابیان اینکه از مجموع داوطلبان ثبت نام شده تاکنون 2652 نفر خروج کرده اند، گفت: متقاضیان نهایی سه طرح 700 واحدی، 275 واحد و 1800 واحد در خرم آباد، یک پروژه 240 واحدی و یک پروژه 500 واحدی در بروجرد. و 420 واحد قرعه کشی الیگود.

رئیس سامانه طرح اقدام ملی مسکن در لرستان گفت: در صورت تامین به موقع این پروژه ها از سوی متقاضیان باید طی قراردادی 24 ماهه با پیمانکار و کارگزار تکمیل و تحویل متقاضیان شود. در حال حاضر پروژه خرم آباد با 260 واحد در مرحله فونداسیون، 700 واحد با پیشرفت 20 درصد کل پروژه و آبشار در مرحله اولیه است. پروژه های بروجرد شروع به کار کرده و کارگزار ملی مسکن الیگودرز در قالب تعاونی به زودی عملیات ساخت را آغاز می کند.

وی با اشاره به ودیعه مسکن گفت: از سال گذشته که طرح تسهیلات سپرده مسکن راه اندازی شد، 8 هزار و 977 نفر از لرستان در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد 12 هزار و 646 نفر توانسته اند تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کنند.

شرفی بابیان اینکه سال گذشته ودیعه مسکن لرستان 15 میلیون تن و امسال 25 میلیون تن شد، گفت: ثبت نام وام سپرده مسکن ادامه دارد و تا پایان آذرماه تمدید شده است.

رئیس سامانه طرح های اقدام ملی مسکن در لرستان گفت: سپرده های مسکن توسط بانک های عامل غیر از بانک مسکن استان پرداخت می شود و متقاضیان باید شرایط لازم برای دریافت آن را داشته باشند.

وی بابیان اینکه سررسید سه ساله و پنج ساله این تسهیلات 13 درصد بوده است، گفت: در صورت تسویه این تسهیلات یک ساله از سوی متقاضیان سود کمتری خواهد داشت. متاسفانه یکی از نقاط ضعف این تسهیلات این است که مستاجران فقط یک بار می توانند از آن استفاده کنند و بانک مرکزی هنوز برنامه ای برای توسعه آن انجام نداده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید