امیر عبداللهیان حمله به فرودگاه دمشق را محکوم کرد


زمان: 11:01 شب
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854929

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای سوری خود حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمله به فرودگاه دمشق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جمهوری عربی سوریه را به شدت محکوم کرد. . او با دولت و مردم سوریه بوده و خواهد ماند.

به گزارش فارس، روزنامه الوطن سوریه به نقل از یک منبع غیر رسمی اعلام کرد که در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی صبح امروز تمامی پروازهای فرودگاه دمشق و برگشت به حالت تعلیق درآمده است.

وی گفت: حملات مستمر متجاوزان اسرائیلی به زیرساخت‌های سوریه از جمله فرودگاه‌ها، بنادر و دیگر مراکز حیاتی سوریه نه تنها نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، بلکه تمامی قوانین بین‌المللی را نیز نقض می‌کند. هنجارها و اصول انسانی.

امیر عبداللهیان از سکوت غیر قابل قبول کشورها و جامعه جهانی، مجامع منطقه ای و بین المللی ابراز تاسف کرد و آن را مایه شرمساری خواند.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در این گفت وگوی تلفنی با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران، بر تداوم مقاومت مردم سوریه در برابر اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: ضعف رژیم غاصب صهیونیستی است. . صهیونیست ها به دنبال ایجاد صلح و ثبات در منطقه هستند تا وضعیت متزلزل و شکننده خود را پنهان کنند.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: حملات اسرائیل با هدف تقویت سایر گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره در سوریه است و البته راه به جایی نخواهد برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنین تجاوزاتی عزم مردم و دولت سوریه را در برابر اشغالگری و تروریسم بیشتر تقویت خواهد کرد.

اوایل صبح امروز سانا گزارش داد که پدافند هوایی این کشور به موشک‌های اسرائیلی که بخش‌هایی از جنوب دمشق را هدف گرفته بودند، پاسخ داده است. یک منبع نظامی سوری گفت: ساعت 4:20 بامداد امروز، دشمن اسرائیلی از بلندی‌های جولان اشغالی سوریه به مناطقی در جنوب دمشق شلیک کرد و پدافند هوایی ما در مقابله با موشک‌های متجاوز بیشتر بود و آنها را سرنگون کرد. ” پس از آن رسانه های سوریه بعد از ظهر امروز (جمعه) اعلام کردند که تمامی پروازهای فرودگاه بین المللی دمشق به حالت تعلیق درآمده است.

روزنامه سوری الوطن به نقل از یک منبع غیر رسمی اعلام کرد که در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی صبح امروز تمامی پروازهای فرودگاه دمشق و برگشت به حالت تعلیق درآمده است.

دیدگاهتان را بنویسید