انتخاب فرهاد مجیدی برای جانشینی سیاوس یزدانی

انتخاب فرهاد مجیدی برای جانشینی سیاوس یزدانی

اخراج سیاوش یزدانی کلید رسیدن آبی ها به این ابهام است. مدافعی که در مقابل یک هوادار حرکت عجیبی انجام داد و پس از دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد و بازی با ذوب آهن را از دست داد. استقلال در غیاب او و با توجه به جدایی عارف آغاسی و عارف گلمی که شرایط بازی را ندارند تنها 2 مدافع میانی در تیمش دارد. از طرفی کارت بازی حردانی به دلیل حرکات خاص هنوز منتشر نشده است! ممکن است تا قبل از این مسابقه سازمان لیگ مشخص نشود و استقلال مانند بازی قبلی خود در جام حذفی نتواند از مدافع جدید خود استفاده کند.

* با 3 مدافع بازی کنید

روزبه چشمی; این دقیقا همان تصمیمی است که مجیدی در تمرینات قبل از استقلال انتخاب کرد. مردی که باید بار دیگر به قلب دفاع برود و نقش رهبری را بین برنامه ریزی شده و دانش آموخته ایفا کند. چشمی سابقه بازی در این پست را دارد و به دانشگر نزدیک است و می توان گفت بهترین تصمیم فعلی کادر فنی ادامه بازی با 3 مدافع و استفاده از چشمی به جای یزدانی است. چشمی طراح دایره بهتری نسبت به یزدانی است، اما نکته اصلی برای چشمی این است که هرگز نبوده، نیست و نخواهد بود، با توجه به فیزیک بدنی که دارد، فقط حق دارد در مرکز زمین بازی کند.

* زنجیر با 4 مدافع

بدون حردانی یا با او تفاوت چندانی وجود ندارد، زیرا استقلال با اینکه وریا گفوری را در سمت راست و ابوالفضل جلالی را در سمت چپ دارد، می تواند با ترکیب 4 مدافع هم اکنون بازی کند. با این حال، این ترکیب دارای برخی اشکالات اساسی است. مصدومیت وریا گفوری باعث تسامح شد و همچنین باعث شد که استقلال در برخی بازی ها یک جناح راست فعال با وریا و در برخی بازی های دیگر بدون وریا یک جناح راست منفعل داشته باشد. در مورد جلالی، مهمتر از همه این است که او هنوز با فضای بازی در استقلال هماهنگ نشده است و “زکی پور” را فشرده بازی می کند و در تمام حرکاتش هیجان زیادی وجود دارد. استفاده از زوجی متمرکز و آگاه در کنار هم، بسته به نوع بازی که انجام می دهند، می تواند استقلال را به انتهای دره بفرستد.

* نتیجه

استفاده از روزبه چشمی در آخرین نقطه دفاع و ادامه بازی ها با 3 مدافع بهترین راه حل برای استقلال است حتی اگر حردانی به تیم اضافه شود. در این صورت شاهد بهترین کیفیت بازی غفوری و یمگا خواهیم بود که هر دو قادر به حمله هستند اما وقتی به عنوان یکی از مردان خط دوم بازی می کنند، توانایی هایشان خدشه دار می شود. با توجه به اینکه استقلال یک هافبک دفاعی تمام عیار (مثل مسعود ریگی) ندارد و نیکونفاس و مهدی پور به صورت زوج پربازده هستند، شاید بهتر باشد مجیدی و کادر فنی اش تا اطلاع ثانوی با 4 مدافع بازی کنند. فکر نمیکنم.

دیدگاهتان را بنویسید