انتشار اولین تصویر رنگی ثبت شده از کیهان از تلسکوپ جیمز وب

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد تلسکوپ فضایی جیمز وب عمیق‌ترین و واضح‌ترین تصویر فروسرخ را از جهان دور تاکنون تولید کرده است. این تصویر از خوشه کهکشانی SMACS 0723 که به عنوان اولین میدان وب عمیق شناخته می شود، مملو از جزئیات است.


تکه ای از جهان به اندازه یک دانه شن

ناسا اعلام کرده است که هزاران کهکشان – از جمله کم نورترین اجرام که تا به حال در مادون قرمز دیده شده اند – برای اولین بار در فضای مجازی ظاهر شده اند. این قطعه از جهان پهناور بخشی از آسمان را به اندازه یک دانه شن می پوشاند که توسط مردی روی زمین نگه داشته شده است.


169795200 خبر خاکستری

ناسا با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی اولین تصویر رنگی از تلسکوپ فضایی جیمز وب را نشان داد که با کیفیت ترین تصویر ثبت شده از کیهان است.

اولین تصویر میدان دید عمیق از تلسکوپ فضایی جیمز وب 10 میلیارد دلاری که در فاصله 1 میلیون مایلی زمین قرار دارد، دورترین تصویری است که انسان های فضایی تاکنون دیده اند.

این تصویر مملو از ستاره ها و کهکشان های دوردست است که حدود 13 میلیارد سال قدمت دارند.

همزمان با انتشار این تصویر، بایدن گفت: 6.5 ماه پیش موشکی از زمین پرتاب شد و جدیدترین و قدرتمندترین تلسکوپ فضایی را در سفری به طول 1 میلیون مایل به فضا فرستاد.

بیل نلسون، مدیر ناسا، گفت که این تصویر تنها “یک تکه کوچک از کیهان” را نشان می دهد.

وی افزود: آنچه در این تصویر می بینید کهکشان ها هستند. شما کهکشان هایی را می بینید که در اطراف کهکشان های دیگر می درخشند. نور با سرعت 286000 مایل در ثانیه حرکت می کند و نوری که در یکی از این ذرات ریز مشاهده می کنید بیش از 13 میلیارد سال را طی کرده است.

چهار تصویر دیگر از کهکشان ها از این تلسکوپ قرار است روز سه شنبه منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید