انتشار شارلی ابدو، ماهیت شکسته روزنامه نگاری غربی/ نتیجه بازی غرب با آزادی بیان

ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 1301/10/22
کد خبر: 1922797

مجله شارلی ابدو به قهرمان پاره پاره روزنامه نگاری غرب تبدیل شده است و به بهانه آزادی بیان به تمسخر و توهین به اعتقادات میلیون ها نفر می پردازد و حریم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران را آماج نفرت ضد اسلامی خود قرار می دهد. .

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اخیراً مجله فرانسوی شارلی ابدو که سابقه طولانی در توهین به مقدسات اسلامی دارد. رهبر معظم انقلاب اسلام مرجعیت دینی و مقدسات و ارزش های دینی و ملی را توهین کرد که با واکنش شدید داخلی مواجه شد. این توهین «نیکلاس روشه» سفیر فرانسه در تهران را به وزارت امور خارجه کشاند و یادداشت اعتراضی رسمی وزارت امور خارجه ایران به وی تقدیم شد. همچنین ایران در اولین گام انجمن ایرانیان فرانسه را در تهران تعطیل کرد.

این نشریه بار دیگر به بهانه آزادی بیان به تمسخر و توهین به اعتقادات میلیون ها نفر می پردازد و انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران را آماج نفرت ضد اسلامی خود قرار می دهد. البته او با توهین به فضای مقدس پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) تلاش کرده بود پروژه اسلام هراسی را پیش ببرد و زمانی که کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) منتشر کرد، تنها حکومت ها نبودند. ادعای آزادی بیان این کار را کرد. آنها نشریه فرانسوی را محکوم نکردند، بلکه از آن حمایت کردند. اقدامی که نشان داد مفاهیم ارزشمندی چون آزادی بیان و حقوق بشر تنها وسیله ای برای ترویج رویکردهای نامناسب دولت های اروپایی و غربی است.

در واقع وقتی مواردی مانند هولوکاست زیر سوال می رود، آزادی بیان شامل نمی شود و هرکس در این مورد غیر از قرائت رسمی چیزی بگوید یا بنویسد با تندی برخورد می شود، اما به رهبران کشورهایی مانند رهبر معظم انقلاب و رهبر معظم انقلاب توهین می کنند. پیامبر اسلام (ص) با بیش از یک میلیارد پیرو، مصداق آزادی بیان نامیده می شود.

در واقع غرب با استفاده از رسانه های اصلی در اختیار خود بر دیگران مسلط می شود و حوادث و آشوب های اخیر بار دیگر نشان داد که مخالفان انقلاب از هیچ کاری برای دشمنی و حمله به ایران عزیز دریغ نمی کردند. از هجمه های شبانه روزی رسانه ای گرفته تا تحریم ها، بیانیه ها، محدودیت ها و تهدیدها، هیچکدام نتوانسته اند به جایی محسوس برسند و اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را تحت تأثیر قرار دهند.

البته ذکر این نکته ضروری است که این جریان مربوط به صهیونیسم است. به همین دلیل ما باید «شارلی ابدو» را قبل از اینکه فرانسوی بدانیم یک جنبش صهیونیستی بشناسیم، زیرا صهیونیست ها هستند که این جنبش را اداره می کنند. بنابراین پروژه ایران هراسی در دستور کار کشورهای غربی و متحدان صهیونیست و اقدامی تحت لوای آزادی بیان و تابعی از لابی سیاسی و اهداف ایدئولوژیک است.

باید بگویم؛ پس از اقدام توهین آمیز اخیر این نشریه فرانسوی، حسین امیرعبدلاخیان در توئیتر خود نوشت: توهین و بی حیایی یک نشریه فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مراجع مذهبی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و موثر نخواهد بود. اجازه نخواهیم داد که دولت فرانسه پا از فرش خود بگذارد. قطعا راه را اشتباه انتخاب کرده اند. قبلا این پست را در لیست تحریم ها قرار دادیم.

حزب الله لبنان در بیانیه ای بدون اشاره مستقیم به این قیام و سرکوب وحشیانه آن توسط جمهوری اسلامی، انتشار کاریکاتورهای علی خامنه ای در مجله فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کرد و خواستار واکنش جدی شد.

در این بیانیه آمده است: پنهان شدن در پشت مقوله های آزادی عقیده، آزادی بیان و آزادی رسانه ها دیگر نخی است و به نفع مرتکبان این گونه اعمال نیست. دولت فرانسه نباید در اقدامات توهین آمیز مجله بی شرمی مانند شارلی ابدو شریک باشد.

حزب الله درباره رویکرد دوسوگرایانه غرب به مقوله «آزادی بیان» افزود: زمانی که غرب در میانه منافع خود قرار می گیرد، به شدت با نظرات مخالف و رسانه های منتقد درگیر می شود.

محمدبکر کلیباف، رئیس شورای اسلامی شهر نیز توهین این نشریه فرانسوی به رهبر انقلاب را نتیجه بی منطقی و نشان از خشم جبهه غرب از شکست پروژه اغتشاشات 1401 دانست. و تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همه ظرفیت های سیاسی، اقتصادی، بین المللی، رسانه ای و امنیتی خود را دارند. و خیمه عمودی این کشور، رهبری فرزانه و عزیز انقلاب را آماج حملات ناجوانمردانه خود قرار دادند، اما ملت شریف و شریف ایران علیرغم کمبودها و گلایه های شرایط اقتصادی، از حریم نظام اسلامی دفاع کردند. جمهوری به قول شهید سلیمانی.دشمنان کشورشان کشورشان را به هم ریخته اند و حالا که در این پروژه شکست خورده اند از روی ناامیدی دست به توهین های مضحک زده اند، اما معلوم است که این گونه اقدامات لجاجت بیشتری خواهد کرد. عزم ملت ایران برای حرکت به سوی استقلال و پیشرفت کشور.

همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس اصول و موازین حقوق بین الملل، اقدام مجله شارلی ابدو نه تنها به هیچ وجه با اصل آزادی بیان توجیه نمی شود، بلکه همچنین افترا به افراد و ملت ها و راه اندازی کمپین افترا و دروغ گویی و نفرت پراکنی مصداق بارز نقض حقوق بشر است. از سوی دیگر اقدام شارلی ابدو نشان از استفاده ابزاری و استفاده گزینشی و ریاکارانه از اصل آزادی بیان دارد که البته این مجله خطاک که به مبارزه با دین و ارزش های دینی می بالد همواره از آن استفاده کرده است. به عنوان بهانه ای در گذشته برای توجیه فحاشی ها. و توهین به باورها و ارزش های ملل مختلف آمده است… اکیداً انتظار داریم که مقامات مربوطه فرانسه نسبت به برخورد با این نشریه اقدام لازم و فوری انجام دهند تا از ادامه این کمپین توهین و نفرت جلوگیری شود. قطعا آثار زیانبار و مخربی بر روابط دو دولت و دو ملت دارد.

مهدی فضلی از اعضای دفتر حفظ و نشر آثار رهبری نیز با انتقاد از مجله فرانسوی شارلی ابدو نوشت: مجله ای که روزگاری به نام آزادی بیان به پیامبر بزرگ اسلام توهین می کرد، توهین امروز است. خطاب به رهبر انقلاب که پرچمدار و پشتیبان است، عجیب نیست که مکتب و سیره پیامبر اسلام است، زیرا این جریان در حال از بین رفتن است و مصداق غرق شدن، شبیه همه حشیش است!

آیت الله العظمی جوادی آملی، مرجع تقلید شیعه نیز در این باره گفت: این توهین به کشوری است که با فحاشی و کاریکاتور نمی شود! تعبیر نورانی حضرت امیر (علیه السلام) این است که: (رضوا الحجر من هیات جا) سنگ را از آنجا که از آن آمده است برگردان. (فان الزحیم، بعید است که ننگ داشته باشد). فقط مردم پست ظلم را نمی پذیرند، سنگ را از آنجا که آمده برگردان. این بیان نورانی حضرت امیر است که اسلام هم رو به جلو است; (رضوا الحجر من هیات جائا)، (فان الزهیم – ظلم و خواری را هیچ کس تحمل نمی کند، مگر امت فرودست – برای احدی ممکن نیست خوار شود). اما حالا یکی نفرین کرد، مردی که نمی تواند نفرین کند! او باید یک راه دیگری جبران کند که در نهایت درست است و آن هم تجمع یا اعتراض است که ناموس یک کشور است، ناموس یک ملت، ناموس یک نظام. اما زشت را نمی توان با زشت جواب داد. امیدواریم خداوند این نظام را حفظ کند!»

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید